Machete din carton - Forum

Căutare avansată  
Pagini: [1] 2   Mergi Jos

Autor Subiect: Nituri  (Citit de 8387 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ice Age

  • Vizitator
Nituri
« : 18-01-2010, 00:02:22 »

Intr-un topic anterior am prezentat codul culorilor la acele de seringa. Astazi o sa va arat ce usor puteti face nituri din hirtie folosindu-va de doua ace de seringa carora in prealabil li s-a indepartat virful acela taiat tesit.
Cum bine stiti o poza face cit o mie de cuvinte asa ca o sa o atasez iar daca exista nelamuriri mai explicam pe parcurs.
memorat

Ice Age

  • Vizitator
Re: Nituri
« Răspuns #1 : 18-01-2010, 00:06:48 »

O alta tehnica de realizare e de a folosii un cui care a fost in prealabil sectionat drept. Pentru o mai buna folosinta ii puteti face o scobitura convexa astfel niturile rezultate vor avea forma concava, iar taierea cartonului va fi mai precisa.
Mod de folosire : loviti puternic cu ciocanul capul cuiului, iar ca suport puteti pune dedesuptul cartonului o bucata de lemn sau( si ) linoleu.Poate fi folosit si pt fabricarea niturilor dar si a gaurilor.
memorat

Ice Age

  • Vizitator
Re: Nituri
« Răspuns #2 : 18-01-2010, 00:10:59 »

O a treia metoda este cea de a face nituri din picaturi de lipici , avantajul e ca merge repede , dar dezavantajul e ca trebuie sa-ti formezi mina.
Ce lipici sa folositi ? Asta ramine sa o stabiliti voi in functie de viscozitatea lui si de gradul de aplatizare in momentul intaririi. Eu am folosit cu succes atit pen glue  cit si aracet de parchet Moment wood expres aplicate cu o seringa de unica folosinta care avea capul acului taiat
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1794
Re: Nituri
« Răspuns #3 : 18-01-2010, 08:55:06 »

Dintre cele 3 metode prezentate cea mai buna mi se pare prima pentru ca i?i ies niturile la aceia?i dimensiune. La a 2 metoda este destul de greu sa realizezi scobitura convexa in cui, iar la a treia metoda daca ?i mai mult timp (sau mai pu?in) seringa cu lipici deasupra piesei ri?ti sa faci niturile de dimensiuni diferite, parerea mea. Oricum toate se pot folosi, depinde fiecare cum se obi?nuieste.
 
memorat

Profiler

  • Vizitator
Re: Nituri
« Răspuns #4 : 18-01-2010, 09:04:32 »

merci pt sfaturi - o sa le retin neaparat.
memorat

traian

  • Vizitator
Re: Nituri
« Răspuns #5 : 27-01-2010, 21:55:27 »

   Si cea cu bobitele de mac???
                                   Spor!  (spionajul....)
memorat

Serpent

  • Vizitator
Re: Nituri
« Răspuns #6 : 15-02-2010, 22:22:13 »

Ma bag si eu in seama si remarc inversarea termenilor convex cu concav la metoda a doua!
Adica cuiul trebuie sa aiba o scobitura concava, pentru a produce nituri cu forma convexa.
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1794
Re: Nituri
« Răspuns #7 : 15-02-2010, 22:40:14 »

Profa de fizica m-a inva?at o regula simpla 
  • concav - ?ine apa (usor de ?inut minte datorita av-ului de la final)
  • convex - nu ?ine apa
Ai dreptate Serpent.
memorat

DragosP

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1151
  • Est modus in rebus.
Re: Nituri
« Răspuns #8 : 16-02-2010, 16:12:39 »

Personal varianta cu ace de seringa mi se pare foarte laborioasa . Am incercat-o si eu insa dupa cateva lovituri mi se infunda cilindrul in ambou. Asta nu inseamna ca altii nu o pot folosi cu succes.

Reamintesc si tehnica folosita cel mai frecvent de mine ,explicata si in topicul cu diorama cu frontul de est.

1. Am decupat si indoit ca sa vad unde sunt marginile ( niturile sunt pe marginea pieselor )
2. Am apelat la un instrument special eu ii zic cutit de bucatarie ( unul cu lama solida nu din alea chinezesti cu lama fierastrau ) dar se poate folosi orice alt obiect cu varf dar nu prea ascutit ca sa nu perforeze cartonul ( par exemple o mina de pix goala )
3. Pe verso , pe langa liniile de indoire am impins cartonul cu instrumentul de la punctul 2 din 5 in 5 mm ( ochiometric). Am pus piesele peste niste ziare sa nu stric mobila.
4. Daca la final avem cateva punctulete prin care trece lumina , problema dispare dupa un strat subtire de aracet.
memorat

traian

  • Vizitator
Re: Nituri
« Răspuns #9 : 02-03-2010, 14:49:51 »

    Eu mi-am confectionat o unealta dintr-un capat de bagheta de 10 mm diametru si 12 cm lungime la care am taiat cu bomfeierul la un capat o fanta pe o lungime de 2 cm, am rotunjit capatul si am dat o gaura transversala de 2mm cam la 5mm de capat, perpendicular pe fanta. In fanta introduc pinioane de ceas de masa de ala vechi, mecanic, cu diferite distante intre dinti si le fixez cu un capat de cui de 2mm introdus in gaura pe post de ax. Trebuie cautate pinioane care au coama dintilor semirotunda sau se pilesc dintii pentru a le da rotunjime. Daca rulezi pe foaie scoate adancituri uniform distantate. Tot la manerul respectiv am facut si o piesa fara dantura, dintr-o saiba de alama la care am ascutit cantul (alama nu taie decat daca e superascutita) si cu care se pot face santuri pe lungimea foii. Initial am facut scula pentru trasat la cusut piele dar functioneaza si la carton. Daca nu s-a inteles si tenteaza, o sa fac si niste poze.
                                                                  Spor!
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1794
Re: Nituri
« Răspuns #10 : 02-03-2010, 15:05:44 »

Daca nu s-a inteles si tenteaza, o sa fac si niste poze.
                                                                  Spor!
Ar fi bune macar 2 poze sa deslu?im mecanismul.
memorat

traian

  • Vizitator
Re: Nituri
« Răspuns #11 : 08-03-2010, 23:00:54 »

 Inca nu am facut poze dar am gasit o scula asemanatoare ca idee. O sa pun si poze imediat ce folosesc camera.
                                                Spor!
memorat

DragosP

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1151
  • Est modus in rebus.
Re: Nituri
« Răspuns #12 : 10-06-2012, 13:45:35 »

Trei metode de formare a niturilor, testate si exemplificate.
 1. Prin impingere
 2. Cu picatura
 3. Nit de lipit
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1794
Re: Nituri
« Răspuns #13 : 11-06-2012, 09:20:50 »

Dintre cele 3 metode prezentate metoda 2, cea cu picatura, mi se pare cea mai naturala.
Prima metoda este buna cand ai nevoie de nituri cu cap plat, a treia este buna dar nu se poate aplica la toate modelele, trebie sa faci piesa pe care vrei sa o nituiesti in oglinda si sa impungi cu un virf, nu sti intotdeauna daca se vor potrivi exact.
La a 2 metoda deasemenea este o problema, cum poti realiza toate picaturile la aceiasi dimensiune?
Te rog sa faci cateva nituri prin metoda 2-a unul langa altul, daca ai timp, si sa ne zici deasemenea ce ac de seringa ai folosit si ce material pentru picaturi.
Multumesc.  :14: 
memorat

DragosP

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1151
  • Est modus in rebus.
Re: Nituri
« Răspuns #14 : 11-06-2012, 21:41:42 »

Pentr a realiza niturile la aceeasi dimensiune e o treaba ce tine de indemanare. Trebuie exersat pe niste cartoane care nu se folosesc la vreo macheta. Dupa vreo 30-40 de nituri incepe sa se formeze un reflex. Materialul folosit e acelasi aracet pe care il folosesc pentru lipit. In privinta exemplului voi construi curand un model cu multe nituri.
memorat
Pagini: [1] 2   Mergi Sus