Salutare! Acum, ca am primit OK-ul comisiei, sa incep, ca sa punctez din start, ca asa zice la regulament, cu date despre SU 25:-destinatia: avion de suport aerian pentru fortele terestre;
-primul zbor pe 22 februarie 1975;-fabricat la Tbilisi (Georgia)-de unde au intrat si in dotarea Georgiei dupa obtinerea independentei de catre acest stat (cele ramase in faza de constructie la acel moment);-pe 4 februarie 1981 si-au inceput misiunile in Afganistan (in cadrul Unitatii 200 de Zbor Independent si Atac Aerian cu baza la Shindand-Afganistan);-se pare ca ideea de constructie a fost sa fie un produs cat mai rezistent la lovituri;-a fost aparatul de zbor cu rata pierderilor cea mai mica in Afganistan;-incepand cu 1984 rachetele AA Stinger au inceput sa ”faca victime” printre gracii sovietici (grac-corb) pentru ca explodau in apropierea motoarelor si, datorita apropierii dintre grupurile propulsoare, bucati din motorul lovit il afectau pe celalalt. O alta problema a fost ca pilotii uitau sa lanseze capcanele termice in timpul luptelor. Problemele au fost rezolvate prin instalarea unei placi de blindaj intre cele 2 motoare si prin lansarea automata a capcanelor termice impotriva rachetelor AA.-23 avioane au fost pierdute in Afganistan (10% din nr. aeronavelor trimise) la 60 000 iesiri operationale (mai multi piloti au fost decorati ca eroi ai Uniunii Sovietice);-ultimele misiuni rusesti in Afganistan cu Su-25 au fost efectuate, dupa retragerea din 1989, in cadrul fortelor ONU in 1993.Voi reveni cu date despre operatori si dezvoltarea avionului pe masura ce avansez cu constructia.