Intrucat perioada de desfasurare a concursului este 01.06-30.11.2017, deci a inceput, cateva cuvinte despre modelul cu care concurez...
Ferrari F 310 (si varianta evoluata F 310 B) a fost masina echipei de Formula 1 Ferrari (Scuderia Ferrari) in sezoanele 1996 si 1997.
Pilotii echipei au fost Michael Schumcher si Eddie Irvine.
Modelul a castigat 8 mari premii, a avut 22 podiumuri, 7 pole position-uri, adunand in cele doua sezoane 172 de puncte.
Modelul nu a fost la fel de fiabil ca si competitorul direct – Williams FW 18 s. Chiar daca Schumacher a reusit sa castige 3 mari premii in 1996, Irvine a avut 8 abandonuri consecutive, cele mai multe din cauze mecanice, inregistrandu-se chiar 3 mari premii in care ambele masini ale echipei au abandonat. Dezvoltarea modelului a avut probleme, Ferrari fiind obligata sa foloseasca la inceputul sezonului 1996 subansamble de la modelul folosit in 1995.
Motorul a fost un V 10 de 3 litri (de aici F310, codificare folosita des in Formula 1), fiind un compromis intre puternicul, dar ”insetatul” V 12 si ”firavul” dar economicul V 8.
Greutatea masinii: 600 kg.
Combustibil: Shell.
Cauciucuri:GoodYear
In sezonul 1996 a fost singura echipa care a folosit configuratia ”cu nasul in jos”, in timp ce toate celelalte echipe aveau ”nasul” masinilor ridicat. Incepand cu Marele Premiu al Canadei (jumatatea sezonului), Ferrari a adoptat solutia ”nasului ridicat”.
Desi proiectantul John Barnard anunta initial un model in continua dezvoltare care are ca scop castigarea campinatului, Schumacher nu a reusit decat clasarea finala pe locul 3, cu 59 de puncte (1996 a fost anul Williams). Irvine, celalalt pilot al echipei a fost foarte dezamagit de masina, intr-un interviu din 2012 numind modelul ”o masina ingrozitoare”, ”un gunoi”, ”un model aproape imposibil de condus”. In final John Barnard (care a proiectat masini in Formula 1 si pentru McLaren, Benetton si Prost) a admis ca masina ”nu a fost foarte buna”. In definitiv a ocupat locul 2 la constructori…