Focker-Wulf Fw 190 Würger este un avion de vanatoare german, mono loc, cu un singur motor, proiectat de
Kurt Tank la sfarsitul anilor 1930 larg utilizat in timpul celui de al II-lea Razboi Mondial. Alaturi de
Messerschmitt Bf 109, Focker-Wulf 190 Würger au devenit coloana vertebrala a aviatiei germane
Luftwaffe Jagdwaffe. Echipat cu un motor
BMW 801 radial, FW 190 putea ridica incarcaturi mai mari ca Bf 109. A fost utilizat ca: avion de vanatoare, vanatoare – bombardament, atac la sol si intr-o anumita masura ca vanator de noapte.
Fw 190A a devenit operational desupra Frantei in
august 1941, dovedindu-si repede superioritate aeriana asupra fortelor aliate, pana la aparitia in
noiembire/decembrie 1942 a modelului britanic
Spitfire Mk. IX. Performantele seriei Fw190A scad la altitudini mari (6,000 m +), reducand eficienta acestuia ca interceptor la mare inaltime. Cu timpul avionul a cunoscut numeroase imbunatatiri in ceea ce priveste motorul, armamentul si cantitatea de blindaj. Variantele initiale au fost echipate cu motorul
turboalimentat BMW 801, seria
C a avut un motor
V12 Daimler-Benz DB 603 si seria
D cu un motor
Junkers Jumo 213 care rezolva problemele turboalimentarii din seriile B,C doar ca intrarea in serviciu in
Septembrie 1944 a venit prea tarziu pentru a avea un efect semnificativ pe front.
Fw 190ACaracteristici generale· Echipaj: 1
· Lungime: 9.00 m
· Anvergura: 10.51 m
· Inaltime: 3.95 m
· Suprafata aripilor: 18.30 m²
· Greutate gol: 3,200 kg
· Greutate incarcat: 4,417 kg
· Greutate maxima la decolare: 4,900 kg
· Grup propulsor: 1 × BMW 801 D-2 motor radial, 1,250 kW (1,677 CP)
Performante· Viteza maxima: 656 km/h la altitudine de 5,920 m
· Autonomie zbor: 800 km
· Plafon serviciu: 11,410 m
· Rata de urcare: 15 m/s
· Incarcatura aripi: 241 kg/m²
Armament· 2 × 13 mm mitraliere
MG 131 sincronizate, cu 475 de focuri / arma
· 4 × 20 mm tunuri
MG 151/20 E sincronizate, cu 250 focuri / arma la baza aripilor si tunuri cu 140 focuri/arma pe montantul mijlociu.
Fw 190 A-8 A intrat in productie in
februarie 1944, propulsat de motorul standard BMW 801 D-2 sau 801Q/TU, echipat cu un sistem de injectie suplimentar de urgenta
C3 Erhöhte Notleistung, crescand puterea la 1,456 kW (1,953 CP) pentru scurt timp.
·
Fw 190 A-8/R2 — A-8/R2 a inlocuit tunurile de 20mm din aripi cu tunuri
MK 108 de 30mm ·
Fw 190 A-8/R4 — A-8/R4 a avut motorul standard
BMW 801 D/Q care utiliza pentru puterea suplimentara
GM1 (nitro-oxid), acest tip de injectie marind puterea motorului pana la 10 minute la o singura utilizarea. De obicei era transportata o rezerva pentru 20 minute.
·
Fw 190 A-8/R8 — The A-8/R8 era similar cu A-8/R2, dar echipat cu blindaj greu incluzand pentru cockpit placi de
30mm grosime si parbriz blindat de
5mm.
Model: Am incercat pe cat posibil sa reproduc pana la cele mai mici detalii aeronava
. Toate planurile sunt mobile, incluzand si flapsurile. Cupola cabine gliseaza. Zonele de acces sunt reproduse dupa diferite surse fotografice, realizate cu multe batai de cap
. Trenul de aterizarea escamotabil (de aici si suporturile pentru atelierul mecanic
). Zona motorului reprodusa pana la cele mai mici detalii, deasemeni motorul modelului acopera un motor electric care roteste elicea. Acesta este alimentat de la o bateri de 1,5V AA, mascata in rezervorul suplimentar de sub avion.
Intentionez sa realizez o diorama cu acest avion, o scena de reparatii pe front, la care voi include mese, scule, butoaie, canister si 4 figurine ( pilot si 3 mecanici) .
Imi cer scuze pentru calitatea pozelor
, au fost realizate cu telefonul marea majoritate. Voi reveni cu alte imagini cat de curand posibil.