Machete din carton - Forum

Căutare avansată  
Pagini: 1 [2]   Mergi Jos

Autor Subiect: SAAB J 37  (Citit de 6025 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #15 : 08-10-2018, 20:52:06 »

O privire de ansamblu dupa montarea aripilor
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #16 : 11-11-2018, 13:56:19 »

1/3 din trenul de aterizare...
memorat

DragosP

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1311
  • Est modus in rebus.
Re: SAAB J 37
« Răspuns #17 : 12-11-2018, 19:34:38 »

Trenul de aterizare pare mai complicat decat modelul per ansamblu
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #18 : 13-11-2018, 17:52:26 »

Modelul are peste 500 de piese.Deci, nici rotile nu fac exceptie.
De curiozitate le voi numara:circa 50.Daca mai pun ca am divizat fiecare piesa care se vede in bucati si am dubat piesa mare, din care acestea faceau parte, cred ca ma apropii de 1000.Si sper sa il termin pana la sfarsitul concursului... :20:
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #19 : 21-11-2018, 17:26:05 »

Stam pe propriile picioare, cum se spune...
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1857
Re: SAAB J 37
« Răspuns #20 : 24-11-2018, 20:21:18 »

 :27:
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #21 : 27-11-2018, 22:31:16 »

 :14: Avionul este gata. Mai am putin la armament.O ultima poza cu scaunul pilotului instalat (inainte de a monta cupola) si una cu o privire de ansamblu a avionului intreg.
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #22 : 28-11-2018, 11:55:35 »

Elementele care urmeaza a fi acrosate (rachete, rezervoare suplimentare, etc)
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #23 : 28-11-2018, 18:11:22 »

Inainte de pozele de final, cateva cuvinte despre avion.Nu prezint date seci, ci doar cate ceva inedit, sa zicem: Viggen a fost conceput ca un avion de lupta multirol, supersonic, cu capabilitati de decolare – aterizare de pe piste scurte, capabil sa coopereze cu sistemul de aparare al Suediei.
In 1961, Suedia a lansat comanda pentru Aircraft System 37, care va deveni Viggen (Fulgerul).
Zborul inaugural a avut loc in 1967.
Au fost fabricate la inceput 7 prototipuri, fiecare cu un alt rol.
Primul avion a fost livrat Fortelor Aeriene Regale Suedeze in 1971, prima baza aeriana care a primit acest avion fiind F 7 Såtenäs, mai exact Escadrila Skaraborgs, situata langa Lidkoping, Regiunea Skaraborg. Macheta reprezinta avinul nr. 14 din cadrul acestei escadrille.
A fost, pana la aparitia Panavia Tornado, cel mai avansat avion militar din Europa si primul care a folosit arpilile dublu-delta sau canard.
Forta de lovire a Viggen-ului consta in 7 puncte de acrosare multirol: 3 sub fuselaj si cate doua sub fiecare plan. Pentru autoaparare erau folosite rachete Rb 24 (echivalentul suedez pentru AIM-9 Sidewinder, acrosate pe macheta sub planuri, spre exterior), pentru misiuni aer-sol rachete Rb 05 (arosate pe macheta sub fuselaj, spre exterior). Mai putea acrosa diverse arme, inclusiv nucleare si chimice, containere de contramasuri elecvtronice, rezervoare suplimentare, precum si un container in care era montat un tun de 30 de mm.
A fost retras incepand cu 1994, ultimele aparate fiind pastrate in stare de operativitate pana in 2005 cu destinatie de masuri de razboi electronic, fiind folosite pentru antrenamentul pilotilor de Grippen.
Au fost produse 329 de bucati.
Saab nu a gasit beneficiari la export pentru Viggen, existand intentia de a livra avioane in Europa, ca inlocuitor pentru F-104 si in India. Niciun demers nu a fost finalizat. Ironic, varianta pentru Europa se numea J 37E Eurofighter. Principalii competitori au fost Jaguar, F 16 ?i YF 17 (care va fi ”sursa” lui F18).
 
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #24 : 29-11-2018, 09:27:12 »

Cu scuzele de rigoare pentru greselile de redactare din prezentarea avionului (care sunt din cauza subsemnatului :2: , nu a vreunui motor de traducere), va prezint pozele cu macheta la final. :46:
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #25 : 29-11-2018, 09:55:53 »

Am uitat sa va spun ceva: desi am cantuit fiecare piesa, dublarea acestora cu hartie de xerox copiata la imprimanta laser (fiecare piesa astfel rezultata a fost de asemenea cantuita) a dus la stergerea culorii in apropierea marginii pieselor. Asta a dus la crearea unui aspect de uzat, de obiect folosit. Deci, nu e vorba despre folosirea pieselor fara a colora cantul acestora. Ulterior, am ”ajutat” si eu la procesul de weathering din anumite zone.
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #26 : 29-11-2018, 09:58:51 »

Si ultimul calup de poze.
memorat

DragosP

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1311
  • Est modus in rebus.
Re: SAAB J 37
« Răspuns #27 : 29-11-2018, 19:06:53 »

Al doilea finalist  :16: :16: :16: .Apropo, cum ai facut cupola cabinei?
memorat

lucian1975

  • Modelist
  • Mesaje postate: 609
Re: SAAB J 37
« Răspuns #28 : 30-11-2018, 13:29:11 »

 :14: Cu cupola am avut un pic de noroc, in sensul ca aveam de gand de la inceput sa o fac dintr-o cutie de bec - lumanare (sunt ambalate pe jumatate in plastic transparent si pe jumatate in carton, pe sectiunea longitudinala a becului), dar nu stiam daca incape, pana am facut sablonul. Norocul meu a fost ca a incaput pe bucata asta de plastic - nu a fost mai mare cupola. A trebuit doar sa o mai strang putin la cald.
memorat
Pagini: 1 [2]   Mergi Sus