Remorcherul amiralitatii, Empire Ariel
Informatii istorice
Titulatura ''Empire'' a fost data navelor care au fost construite sau rechizitionate de catre amiralitatea britanica in timpul celui de-al doilea razboi mondial si au fost coloana vertebrala a transportului strategic. In total au existat 1300 de nave cu prefixul ''Empire'', variind de la transportoare mici de coasta si remorchere de abia 100 de tone, pana la tancuri uriase si transportoare de marfa de peste 20000 de tone. Aceste nave erau detinute de Ministerul Transporturilor de Razboi (MoWT), dar conducerea era adesea contractata pentru diferite linii de transport maritim, care se ocupau de operare si de echipaje.
Remorcherele ''Empire'' erau o clasa de peste 140 de nave cu lungimi variabile de la 25 la 40 de metri si puterea motorului intre 500 si 100 CP, astfel incat sa se poata acoperi un domeniu larg de sarini. Proiectarea acestor remorchere cu o singura elice, s-a bazat pe ''Warrior'', construit de Scotts, Bowling, in 1935.
'' Empire Ariel'' a fost comandat de Departamentul de constructii si reparatii navale comerciale Admiralty de la Richard Dunston Ltd., Thorne, Yorkshire si a fost lansat la apa la 29 septembrie 1942.
Nava sora identica a fost ''Empire Seraph''. In anii razboiului, ''Empire Ariel'' a fost administrat de ''Overseas Tovage & Salvage Co. Ltd.''
1947 - vandut companiei Rem. Les Tuyaux Bleus, Bordeaux, redenumit ''Ariel''
1951 - vandut lui J. Lasry & Sons, Oran, redenumit ''Jolasry 5''
1956 - vandut catre D. Tripcovich & Co, redenumit ''Velox''
1976 - vandut catre Marittima Farsoura, Italia, redenumit ''Manuella F'' si transformat in nava far
Detalii tehnice: Lungime 27,6m; latime 6,15 m; pescaj 3,30m; deplasament 129t; viteza 10 ktn; echipaj 10 oameni