Machete din carton - Forum

Căutare avansată  
Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Mergi Jos

Autor Subiect: HMS Alert  (Citit de 37354 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #30 : 04-02-2010, 12:59:16 »

Almirante, no me chinches. Am intrebat doar pentru ca efectiv nu stiu pe unde ar veni. Dar oricum am mai coborat-o putin linia de plutire, conform parerii mele :12: .
In ce priveste opera vie, raman la parerea ca e destul de...nereusita, sa zicem. Adica filele, trebuiau suprapuse putin una peste alta, stii la ce ma refer, si acest lucru nu prea l-am reusit. Si atunci nu merg toate pe o "linie" corespunzatoare de la prova la pupa, si ar fi vreo doua trei cam iurea. O sa incerc vreo doua poze, la opera vie,  babord si tribord ca sa se vada mai bine.
 Daca-mi traduci ghiul  :7: si picul :7: voi raspunde la intrebare.
 
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #31 : 04-02-2010, 19:45:34 »

 :6: , :6: , :6: , :6: , :6: , :6: , :6: ,
Intrebare:
Care este distanta intre capetele de berbec de pe portstrai si cele de pe strai? Cred ca am dat-o bine cu termenii.
Multumesc.
memorat

traian

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #32 : 04-02-2010, 22:28:34 »

Trebuia sa fii mai atent la cele prezentate de Papy in topicul Santa Leocadia. Manevrele fixe sunt: straiuri, sarturi si pataratine. Straiurile sustin (ancoreaza) arborii spre prova si/sau spre pupa pe axa navei. Sarturile sustin arborii in borduri si principal pe lateral. Pataratinele sustin arborii in borduri spre pupa. Tot in categorie ar mai fi subarbile si mai cateva dar mai incolo. Sarturile au caracteristic la navele vechi cu vele intinzatoarele denumite cap de mort sau berbec, constand in cele mai multe cazuri din cate 2 discuri din lemn usor bombate, cu un canal pe circumferinta si cu cate trei gauri dispuse in forma de triunghi echilateral cu centrul corespunzand centrului discului. Un disc e fixat de corpul navei cu un ansamblu ce constituie suportii de intinzator iar celalalt e prins intr-un ochi petrecut pe canalul sau, facut la capatul sartului. Prin  gaurile celor doua discuri e petrecuta o parama de intindere, mai subtire decat sartul si fiind considerata manevra mobila. Fixarea discurilor se face in asa fel incat sa fie dispuse pe doua siruri orizontale paralele iar distanta dintre doua discuri pereche e de 2,5 - 3 diametre de disc.
     Ghiul e verga dinnapoia unui arbore, prins de acesta printr-o articulatie mobila si aproape de baza, la care se invergheaza marginea de jos a randei. Picul e o verga prinsa spre partea superioara a unui arbore de obicei intr-o pozitie oblica cu capatul opus arborelui mai sus servind in cazul nostru la invergarea marginii de sus a randei. Poate avea mai multe destinatii, functie de asta fiind fix sau mobil iar prinderea varfului sau de arbore se face cu o manevra numita balansina.
                 Cam lung dar asta e  :20:
                                                                     
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #33 : 04-02-2010, 22:45:59 »

Multumesc pentru raspuns.
Ghiul si picul nu sunt inca fixate, dar inaltimea fata de punte la care e fixat suportul ghiului, e cea data de revista, deci acolo va fi locul lui :20: . In privinta picului, acesta fiind mobil poate cobori chiar pina jos, nu e problema. Chiar si verga mare am mai vazut-o mult mai jos decat cea data de revista.
memorat

traian

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #34 : 21-02-2010, 10:14:54 »

......verga mare am mai vazut-o mult mai jos decat cea data de revista.

      Planurile de constructie si/sau componentele unui kit sunt elaborate ca fiind fidele constructiei originale. In multe cazuri chiar in timpul constructiei s-au facut modificari fata de planuri. In epoca moderna aceste modificari sunt specificate in documentele ce insotesc nava la iesire din santier dar la navele vechi toate acestea au ramas cunoscute doar de constructor si de armator iar in cazuri fericite se mai gaseste cate ceva prin anale. Deci in unele limite se pot accepta unele deviatii de la realitatea planurilor insa aceasta implica o buna cunoastere a conditiilor si limitelor care accepta aceste modificari. Totusi o serie de modificari nu mai tin de planuri si constructorul navei ci de cunoasterea si fantezia modelistului iar acestea sunt cele ce ,,se leaga'' de manevrele curente (mobile). E totusi necesar un minim de cunostinte in domeniu pentru a face respectivele modificari fiindca nu intotdeauna ceva care e permis si arata bine e si corespunzator realitatii. Nu e cazul de fata dar am zis ca e bine de stiut.
                                                                       Spor.
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #35 : 02-03-2010, 15:18:13 »

Printre durerile de cap ( la propriu si la figurat), ale vremurilor actuale am reusit sa mai lucrez cate ceva.
Aici apare sageata fixata pe pozitie cu macaralele de varf, pe unde vor trece respectivele manevre.
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #36 : 02-03-2010, 15:21:42 »

Macaraua(dubla) pentru manevra de la ghiu. E legata de un inel, fixat in copastie, asa cum sunt cele din imagine, care le voi folosi si in zona prova.
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #37 : 02-03-2010, 15:24:31 »

Ghiul cu tachetzii.
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #38 : 02-03-2010, 15:27:42 »

Capetele de berbeci fixati pe pozitie, cu legaturile aferente, adica fasia de carton, ce o da kit-ul.Aici e o greseala, dar nu as mai desface sa remediez.
 
Cam putin, data viitoare mai mult.
Cele bune.
 
 
P.S. Ptr. Traian:E adevarat se spui cu modificarile ce se aduc planului in timpul constructiei, mentionarea lor, etc. etc., dar de data aceasta, asa cum ai mentionat in final, nu e nici o problema( picul poate cobora chiar pana jos).
memorat

traian

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #39 : 02-03-2010, 17:47:52 »

   Frumos si bine lucrat, inca nu am realizat despre ce greseala e vorba dar o sa mai analizez. Si tunurile au iesit bine. Grija la termeni, nava ta are bompres simplu, dintr-o singura piesa. Sageata e o piesa ce se prinde in prelungirea arborelui la bompresul din mai multe segmente.
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1857
Re: HMS Alert
« Răspuns #40 : 03-03-2010, 22:55:19 »

 :16:  asta e pentru culoarea catargelor, de fapt este pentru intreaga lucrare de pana acum. Ce ai folosit pentru a vopsi catargele?  Inelele sunt productie proprie?
memorat

traian

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #41 : 04-03-2010, 00:20:03 »

    Milostiveste-te spre noi si pune o poza mai profil si mai aproape putin ca eu tot nu gasesc greseala.
                                      Spor!
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #42 : 04-03-2010, 09:54:28 »

Arborii si toata partea de lemn mai putin capetele de berbeci, sunt date si vor fi date, cu solutia din imagine. 
Nu este o vopsea, tradus ad literam ar fi "cerneala de lemn", este o solutie care imita foarte bine multe tipuri de esente de lemn, fara sa fie necesara nici o vopsea, plus ca lasa la vedere fibra lemnului.E pe baza de apa, dar se poate dilua si cu alcool. Aceasta e color roble, adica stejar, pentru ca dupa cum am vazut in fotografiile din revista, ar fi cea mai apropiata de nuanta ce o da kit-ul pentru elementel de arborada. Dupa aplicare in unul sau doua straturi, cu un bat din cele sterile si cu vata in varf, muiata in alcool, te poti juca cu nuantele, putand sa para mai vechi si mai uzat, lemnul.Deocamdata aici nu am incercat nimic, mi s-a parut ca nu e cazul.De asemenea merge aplicata si pe carton. Tachetzii de pe ghiu sunt din carton si apoi am aplicata aceasta solutie.
Evident voi veni si cu alte poze, pentru ca intre timp am schimbat atza, ce am folosit-o, si am cumparat alta, am mai avansat putin cu lucrarea.
 Cealalta atza, se prea scamosa si se vedea jalnic.Atunci voi pune si capetele de berbeci mai de aproape.
Inelele sunt de cumparat.
Cele bune.
 
memorat

traian

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #43 : 04-03-2010, 13:40:01 »

      Buna treaba cu ,,cerneala'', caut de mult asa ceva pe aici dar inca nu am gasit. O remarca totusi: faptul ca ai folosit nuanta de stejar doar pentru ca e cea mai apropiata de nuanta data de kit e in regula. Pentru alte situatii e bine de stiut ca elementele de arborada sunt facute din esente de rasinoase (pin, pin de Norvegia, pin de Riga, brad, molift, pitchpine, poon de India, cowdie de Noua Zeelanda) care corespund cerintelor unei arborade fiind mai usoare si mai elastice decat alte esente. In cazul vopsirii arboradei cu o culoare asa cum e la unele modele nu e nici o problema. In cazul arboradei ,,natur'' e bine de tinut cont la patinari si de realitatea esentei de lemn folosita.
 Pentru manevre si alte parame poti folosi ata de macrame care se gaseste la cateva grosimi sau ata pescareasca din care se inpletesc plase de pescuit si care deasemeni se gaseste la multe grosimi si nuante si fiind sintetica nu se scamoseaza. In plus capetele de la ata pescareasca sintetica se pot ,,trata'' cu flacara de la o bricheta (dar cu foarte mare atentie si dupa experimentarea metodei) pentru a nu se desface. Deasemeni capetele astfel tratate se pot introduce usor in orificii mici.
 Pentru inele/ochi se poate folosi in regim selfmade sarma de cupru de la miezul cablurilor coaxiale de antena TV sau cea provenita de la diferite bobine electrice de pe care se curata stratul de email.
                                                                   Spor!
memorat

fragata

  • Vizitator
Re: HMS Alert
« Răspuns #44 : 04-03-2010, 21:25:48 »

      Buna treaba cu ,,cerneala'', caut de mult asa ceva pe aici dar inca nu am gasit. O remarca totusi: faptul ca ai folosit nuanta de stejar doar pentru ca e cea mai apropiata de nuanta data de kit e in regula. Pentru alte situatii e bine de stiut ca elementele de arborada sunt facute din esente de rasinoase (pin, pin de Norvegia, pin de Riga, brad, molift, pitchpine, poon de India, cowdie de Noua Zeelanda) care corespund cerintelor unei arborade fiind mai usoare si mai elastice decat alte esente. In cazul vopsirii arboradei cu o culoare asa cum e la unele modele nu e nici o problema. In cazul arboradei ,,natur'' e bine de tinut cont la patinari si de realitatea esentei de lemn folosita.

Da, stiu si de acord cu tine, dar cum kit-ul da aceasta nuanta, fiind un velier pentru a-mi face mana cum imi place sa-l numesc, nu mi-am complicat viata.
Pentru viitorul, o sa fiu mai bine pregatit, ata ca material cat si ca pregatire teoretica :2: .
Pentru manevre am schimbat pe bumbac, care nu scamosaza si am vazut ca merge bine, de altfel cum am zis am si desfacut piesa din prova si am refacut legaturile din nou.Macaralele deja fixate cu cealalta le-am lasat, deocamdata, sa vad.
Cele bune.
memorat
Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Mergi Sus