Machete din carton - Forum

Căutare avansată  
Pagini: [1]   Mergi Jos

Autor Subiect: B-25 J MITCHELL - Kit ORLIK 1:33  (Citit de 4844 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

tavi

  • Vizitator
B-25 J MITCHELL - Kit ORLIK 1:33
« : 20-12-2010, 01:14:31 »

Kitul se prezinta in format A3, produs de Orlik la umila scara de 1:33 avand ca numar de aparitie Nr 11/2008 .
 Contine un numar de 8 planse carton velin pe care sunt tiparite intr-un mod deosebit cele 1363 piese care alcatuiesc intreg aparatul atat la exterior cat si la interior, 3 coli cu instructiuni asamblare suficient de detaliate si explicite si 3 coli cu sabloane pentru structura rezistenta intr-un numar de 190 piese. un adevarat puzzle format din 1553 piese.
 Ca un scurt istoric cu privire la acest avion si date tehnice se pot amintii :
 tip avion- bombardier bimotor mediu echipat cu 2 motoare de tip Wright Cyclone R-2600-29 de cate 1850 kw fiecare.
 anvergura 20,59m
 lungime 16,46m
 inaltime 4,81m
 suprafata portanta 56,67m2
 greutate normala 7260 kg
 greutate maxima atmisa 10890 kg
 viteza maxima 422km/h
 viteza ascensionala maxima 9.55m/s
 plafon de serviciu 6100m
 distanta maxima de zbor2630 km
North American B-25 Mitchell a fost un bombardier mediu bimotor produs de North American. A fost folosit pe toate teatrele operationale de razboi din WW II cu efect devastator impotriva ?intelor germane si japoneze, avand o arata de succes mai mare decat celelalte tipuri de bombardiere aliate angajate in conflict. Avionul a fost numit „Mitchell” in onoarea generalului Billy Mitchell, un prim pionier al puterii aeriene ?i un sus?inator al unei for?e aeriene independente a Statelor Unite. B-25 Mitchell este singurul avion militar american numit dupa o persoana anumita.
B-25 Mitchell a devenit faimos ca fiind bombardierul folosit in Raidul Doolittle din 18 aprilie 1942, in care 16 bombardiere B-25B, comandate de faimosul lt. col. Jimmy Doolittle, au decolat de pe portavionul USS Hornet ?i au bombardat cu succes Tokyo ?i alte ora?e japoneze la un interval de 4 luni dupa ce forte japoneze aeropurtate au atacat baza navala de la Pearl Harbor.
 Ca tipuri distinctive ale acestui avion, putem enumera :
B-25A: Includea rezervoare de combustibil autosigilate, blindaj pentru echipa ?i o sta?ie radio imbunata?ita pentru mitraliorul de turela.
B-25B
B-25C
B-25D
XB-25E
XB-25F-A
XB-25G
B-25G
B-25H
B-25J
CB-25J: Versiune de transport utilitar.
VB-25J: Un numar de bombardiere B-25 au fost transformate in transportoare pentru VIP ?i stat major.
 De asemenea au aparut si asa numitele ''hibrid'' PBJ-un bombardier de partulare maritima folosit cu precadere de carte U.S. Marine Corps.
Primul zbor  a avut loc in 19 august 1940 iar intrarea in serviciu in anul 1941 . Ultimul Mitchell a fost retras in anul 1979 (Indonezia)
Ca  numarul de  avioane construit . sa ajuns pana la 9,984
 A fost utilizat cu precadere de Armata Statelor Unite, For?ele Aeriene Regale Canadiane
Royal Air Force, si Fortele Aeriene Sovietice .
 
 Faima lui B-25 sa materializat prin atacarea japoniei cu un numar de 16 aeronave sub directa organizare a lui J. Doolittle. Misiunea a dat un imbold necesar spiritului american, ?i a alarmat japonezii care au crezut ca insulele lor sunt sigure si inviolabile de catre trupele inamice. in timp ce cantitatea prejudiciului efectiv facut a fost relativ minor, acesta a obligat imperiul japonez sa-si maseze mult mai multe trupe necesare apararii leaganului imperial pentru restul razboiului. Raiderii au decolat de pe puntea lui USS Hornet ?i au reusit sa bombardeze cu succes Tokyo ?i alte patru orase japonez , fara a suferii pierderi. Cu toate acestea, 15 avioane au aterizat fortat in campiile din China de Est. Aceste asa numite pierderi au fost rezultatul  faptului ca grupul de lupta american a fost surprins de catre navele de pescuit japoneze, for?and bombardierele la o decolare fortata de 170 mile (270 km), combustibilul alocat misiunii dovedinduse insuficient ducand la o epuizare devreme, pe timp de noapte furtunoasa cu condi?iile de vizibilitate zero, ?i lipsa de repere ajutoare electronice la bazele de recuperare. Doar un singur aparat a aterizat intact in Uniunea Sovietica ,  caz in care  echipajul format din 5 persoane a fost internat ?i aeronava confiscate. Din intregul echipaj participant la acest rain, numarand 80 membri, 69  au supravie?uit  ?i in cele din urma  au reusit sa se intoarca in liniile americane.
in urma unui numar de modificari suplimentare, inclusiv adaugarea de plexiglas pentru ferestre de  la cabina de navigare ?i operator radio, armamentul din ''nas'' devenind  mai greu din punct de vedere al calibrului, degivrare ?i anti-grazura de echipamente, a  aparut B-25C . Acest aparat a fost produs in masa a doua versiuni de Mitchell, prima fiind u?or-armat B-25B folosit de Raidery Doolittle si variantele B-25C ?i B-25D diferite numai in loca?ie de fabrica?ie: Cs-la Inglewood, California ,-DS- la Kansas City, Kansas . Un total de 3915 B-25Cs ?i-DS au fost construite de catre America de Nord in timpul WW II.
De?i B-25 a fost conceput ini?ial pentru a bomba de la altitudini medii , a fost folosit frecvent in teatru Pacific Sud-Vest (SWPA) la altitudini strafing ?i parafrag (bombe parasutate cu fragmentare- o noutate in acea perioada) misiuni impotriva aerodromurilor japoneze in Noua Guinee ?i Filipine . Astfel, aceste aparate  Mitchell au devenit cele mai puternice si de temut bombardiere pe teatrul operational din Pacific.
 Sub conducerea generalului locotenent  George C. Kenney ,  avioane B-25 apartinand flotei aeriene a 5-a  a For?elor Aeriene au devastat obiective japoneze situate in sud-vestul Pacificului in perioada 1942-1945, ?i au jucat un rol semnificativ in impingerea  inapoi a armatelor japoneze.
 Pe parcursul anilor B-25  au fost, de asemenea, utilizate cu efecte devastatoare pe teatrele din  Pacificul Central , Africa de Nord , Marea Mediterana ?i China-Burma-India (CBI).
Din cauza necesita?ii urgente pentru lovirea tintelor strategice, o versiune de B-25G a fost dezvoltata, in care standardul de lungime a nasuli transparent, iar a fost inlocuit cu un nas mai solide care con?in doua mitraliere de 0.50 inch (12,7 mm)  ?i un tun M4 de 75 mm (2,95 in)  unul dintre cele mai mari arme montate pe o aeronava, similar cu experimentalul britanic Mosquito Mk. XVIII , ?i german Ju 88P transport in tun zburator greu .  Tunul era cu incarcare manuala, fiind deservit de navigator. Acest lucru a fost posibil datorita nasului mai scurt al modelului G ?i a tunului M4, care a permis culatei sa se extinda in compartimentul navigatorului.
B-25H succesorul lui, B-25G , a avut chiar mai multa puterea de foc. Arma M4 a fost inlocuita cu mai u?oara T13E1 , proiectat special pentru aeronave. MM (2.95 in) tunul de 75 care tragea un proiectil la o viteza de 2362 ft / s (aproximativ 720 m / s ). Datorita ratei scazute de foc (aproximativ patru proiectile pe minut) ?i ineficien?a relativa impotriva unor ?inte aflate la sol, precum ?i recul foarte mare, tunul de 75 mm (2,95 in)  a fost eliminat,  atat din  variantele G ?i H ?i inlocuit cu doua  mitraliere suplimentare de 12,7 mm ajungand astfel la un numar de 4 mitraliere.
Versiunea finala a  lui Mitchell, B-25J , a aparut mult mai devreme ca B, C ?i D, careia sa revenit la nasul initial. Cu mai pu?in succes , tunul de 75 mm (2,95 in) nu a mai aparut pe modelul J. in schimb, 800 de modele a acestei versiuni au fost construite cu un nas solide cu un con?inut de opt  mitraliere de 0.50 inch (12,7 mm) cu foarte mare succes in vanarea submarinolor germane din Atlantic. Indiferent de stilul nasului utilizat, toate J-urile aveau incluse de asemenea, doua  mitraliere de 0.50 inch (12,7 mm)  intr-un  asa numit "pachet de fuselaj", situat direct le fuselaz, in dreapta si stanga cabinei de comanda. Cu toate acestea, primul 555 B-25Js (25J-1-NC de produc?ie bloc-B) a fost livrat fara pachetul de arme de pe fuselaj, deoarece au fost descoperite fisuri in fuselaj datorate acestor arme , acest lucru a fost remediat ulterior cu greu .in total, 4318 B-25Js au fost construite.
 Trenul de aterizare  era de tip triciclu , conceput pentru o vizibilitate excelenta in timpul rularii pe pista. Semnificative plangeri referitoare la  B-25 a fost nivel ridicat de zgomot extrem  produs  de motoarele sale, ca urmare, mul?i pilo?i in cele din urma au suferit de diferite grade de pierdere a auzului . Nivelul ridicat de zgomot sa datorat ?i spa?iului restrictionat de proiectare a capotei metalice a motorului care a dus la o evacuare  proeminenta si direca de la inelul de torpedo ?i par?ial acoperite de un carenaj triunghiulare mic. Acest ''ajutaj'' de evacuare creea zgomot direct la compartimentele pilot ?i a echipajului. Membrii echipajului ?i operatorii faceau referire directa la B-25, ca acesta  este cel mai rapid mod de a transforma combustibilul de avia?ie direct in zgomot.
Mitchell a fost, de asemenea, o aeronava robusta uimitoare ?i co o rezistenta rezista  extraordinara. Unul bine-cunoscut B-25C apartinand 321st Bomb Group a fost poreclit "patch", deoarece comandantul aeronavei a vopsit toate aeronava in zinc cromat, dandui astfel tenta de ''camuflaj antiglont'' Pana la sfar?itul razboiului, acest avion a completat  un numar de peste 300 de misiuni, a fost aterizat pe burta de ?ase ori ?i a incasat peste 400 de gauri de ''patch-uri''.
 TB-25J-25-NC Mitchell , 44 - 30854 , ultimul B-25 in inventarul USAF , atribuit in luna martie 1960 lui  AFB , California, a fost transportat cu avionul la Eglin AFB , Florida, de la Turner Air Force Base , Georgia, la 21 mai 1960, ultimul zbor de catre un  B-25, ?i prezentat de general de brigada AJ Russell , comandant al SAC apartinand diviziei 822d  Air  Bomber la AFB Turner, la Air Proving Ground comandantul Centrului, Generalul Robert H. Warren, care la randul sau, a prezentat bombardier la Valparaiso, Florida ,Primarului Randall Roberts, in numele-Valparaiso Niceville . Patru dintre membrii echpajelor Tokyo Raiders au fost prezen?i la ceremonie, colonelul Davy Jones, colonelul Jack Simms, locotenent-colonelul Joseph Manske, ?i Sgt. in retragere Edwin W. Horton. Acest aparat (TB-25J-NC Mitchell) a fost donat la Air Force Armament Museum.
Astazi, multe B-25 sunt pastrate in stare buna de navigabilitate de muzee si colectionari de avioane.
  Variante :
 
B-25C Mitchell
USAAF B-25C / D. - avea montat in nas un radar de avertizare timpurie
B-25J
B-25J - de contamasuri elecrtronice
B-25J N345BG '44-86777 '-Prima versiune a B-25 livrate.  Primele noua avioane au fost construite cu  ungiul diedru constant. Datorita stabilitatii reduse, aripa a fost reproiectat astfel incat diedru a fost eliminat pe sec?iunea exterioare. (Numar facut: 24.)
B-25A -Versiune a B-25 modificat si cu  completarile incluse de auto-etan?are  a rezervoarelor de combustibil , protectia echipajului, precum ?i o mai buna sta?ie de radio a ofi?erului de artilerie. Nu au fost efectuate modificari in armament.  (Numar facut: 40.)
B-25B -Turela din coada elimina; turelele dorsala si ventrala operate de la distanta , fiecare cu o pereche de mitraliere de  0.50 in (12,7 mm) , turela ventrala fiind retractabila . 23 bucati au fost livrate la RAF ca Mk I Mitchell .  (Numar facut: 120.)
B-25C -versiune imbunatatita a B-25B: propulsoare upgrade de la Wright R-2600 -9 radiale la R-2600-13S, degivrarea ?i echipament anti-givraj adaugat; armament  din nas a fost majorat la doua mitraliere de 0.50 in (12,7 mm) , una fixa ?i una mobila. B-25C modelul B a fost primul produs in masa a  versiunii B-25, a fost, de asemenea, utilizat in Regatul Unit (ca Mitchell II), in Canada, China, ?arile de Jos, ?i Uniunea Sovietica. (Numar facut: 1625.)
ZB-25C
B-25D -Identic cu B-25C, singura diferenta a fost faptul ca B-25D a fost facuta in Kansas City, Kansas , in timp ce B-25C a fost facuta in Inglewood, California . Zburat pentru prima data la 3 ianuarie 1942. (Numar facut: 2290.)
WB-25D -in 1944, patru B-25Ds au fost transformate  in avioane de recunoa?tere timpurie si METEO . Ini?ial numite '' Hurricane Reconnaissance '', numite ulterior "Hurricane Hunters".
ZB-25D
XB-25E -Un singur B-25C modificat pentru a testa degivrarea ?i echipament anti-givraj . Aeronava a fost testata pentru aproape doi ani, incepand cu 1942, in timp ce sistemul sa dovedit extrem de eficient, nu au fost construite modelele de produc?ie care a folosit-o inainte de sfar?itul celui de-al doilea razboi mondial. (Numar facut: 1, convertit.)
ZXB-25E
XB-25F-A -Modificat  din B-25C care a testat utilizarea bobinelor electrice izolate pentru degivrare montate in interiorul aripii ?i marginile ampenajelor cu conducere ca un sistem de dezghe?are. Aerul cald ,sistem de degivrare testate pe XB-25E a fost mai practic. (Numar facut: 1, convertit.)
XB-25G -Modificat din B-25C, in care nasul transparent a fost inlocuit  cu unul solid in care se aflau duoa mitraliere fixe de 0.50 in (12,7 mm),  ?i un tun M4 de 75 mm (2,95 in) M4 ,arma cea mai mare montata vreodata pe un bombardier american. (Numar facut: 1, convertit.)
B-25G -Pentru a satisface nevoia cumplita pentru  atac la sol , B-25G a fost conceput ca urmare a succesului de prototip XB-25G. Modelul de produc?ie recomanda un blindaj crescut ?i o sursa de combustibil mai mare decat XB-25G. Unul dintre B-25G a fost trecut la britanici, care a dat numele  de Mitchell II care au fost folosite pentru B-25C. (Numar facut: 420.)
B-25H
 
B-25H Barbie III- O versiune imbunata?ita a B-25G. Acesta avea doua  mitraliere de 0.50 inch  (12,7 mm) suplimentare, in nas ?i patru in fuzelaj-montate in varianta ''pastaie''; tunul M4 greu a fost inlocuit cu tunul  T13E1. (Numar facut: 1.000; un singur exemplar mai este inca zburator)
B-25J -Modelul de produc?ie ultim al B-25, deseori o incruci?are intre B-25C ?i B-25H. El a avut un nas transparent, dar multe dintre avioane livrate au fost modificate pentru a avea un nas solid. Cele mai multe dintre ele, echipate cu 14-18 mitraliere  au fost orientate pentru misiuni strategice. 316 au fost livrate la Royal Air Force ca Mitchell III. (Numar facut: 4318.)
CB-25J -Utilizate ca versiune de transport.
VB-25J -Un numar de B-25 au fost transformate pentru a fi utilizate ca  mijloacele de transport persoane VIP. Henry H. Arnold ?i Dwight D. Eisenhower ambii au utilizat  B-25Js convertite ca avion de transport personal.    US Navy / US Marine Corps -variante :
 
O PBJ-1H .
PBJ-1Js pe Mindanao, 1945 
Similar cu B-25C pentru US Navy, adesea dotate cu radar de cautare aeropurtat ?i sunt utilizate in rolul anti-submarin.
PBJ-1D -Similar cu B-25D pentru US Navy ?i US Marine Corps. Diferit in a avea o singura mitraliera de 0.50 inch (12,7 mm) in turela de coada  similare cu B-25H. Deseori dotate cu radar de cautare aeropurtate ?i sunt utilizate in rolul anti-submarin.
PBJ-1G -US Navy / US Marine Corps denumire pentru B-25G
PBJ-1H -US Navy / US Marine Corps denumire pentru B-25H
PBJ-1J -US Navy denumire pentru B-25J-NC (Blog -1 pana la blog -35), cu imbunata?iri in radio si alte echipamente. Deseori, dotate cu "armament greu" ?i radar in aripa de cautare pentru rolul anti-nava/anti-submarine.
memorat

tavi

  • Vizitator
Re: B-25 J MITCHELL - Kit ORLIK 1:33
« Răspuns #1 : 20-12-2010, 01:15:38 »

 :22:
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1857
Re: B-25 J MITCHELL - Kit ORLIK 1:33
« Răspuns #2 : 20-12-2010, 12:52:50 »

Super prezentarea avionului.   :16: 
 
Citat
  Acest lucru a fost posibil datorita nasului mai scurt al modelului G ?i a tunului M4, care a permis culatei sa se extinda in compartimentul navigatorului.
Ce inseamna "culata" ?
memorat

Claudiu

  • Administrator
  • Modelist
  • Mesaje postate: 1857
Re: B-25 J MITCHELL - Kit ORLIK 1:33
« Răspuns #3 : 22-12-2010, 09:12:55 »

Conform Dex.
 
CULÁTa, culate, - Partea dinapoi a ?evii unei arme de foc, in care se afla loca?ul inchizatorului.
 
 :38: 
memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: B-25 J MITCHELL - Kit ORLIK 1:33
« Răspuns #4 : 18-09-2011, 20:38:22 »

Salutare maestre....mai urmarii ceva prezentari dar a matale ma dadu gata...esti de belea foarte bine informat ca de obicei si cu toate detaliile la zi...super prezentare...e pe lista de asteptare?



RESPECT MAXIM
memorat
Pagini: [1]   Mergi Sus