Machete din carton - Forum

Căutare avansată  
Pagini: 1 ... 3 4 [5]   Mergi Jos

Autor Subiect: MIG 21 MF  (Citit de 25588 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #60 : 23-06-2012, 00:44:59 »

Salutare...Cos nu am de ce sa ma supar pe tine si nici pe altcineva.....nu stiu dar daca nu este in kit imi este foarte greu sa fac ceva in puls.....parca e ceva ce nu ma lasa ceva interior, efectiv nu imi vine sa fac ori am vreun pitic care joaca pe ceva pe undeva si nu ma lasa....poate la altele o sa fac daca o sa aiba in kit...nici eu nu ma pricep la  domeniul tau dar imi place ce vad acolo....
RESPECT MAXIM
memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #61 : 23-06-2012, 00:51:24 »

Salutare...am facut si imatricularea Mig-ului ....o sa vedeti diferenta dintre ce oferea revista si cat trebuia sa fie de mari insemnele pentru macheta....probleme dinastea am intalnit si pe parcusul constructiei dar nu asa super mari ca astea....traducerea articolului in care apare acest Mig 21 este gata dar o pun maine seara pentru ca nu am timp sa o aranjez si sa bag niste poze....am ales imatricularea respectiva pentru ca este mai deosebita...mie imi plac aeronavele cu fapte interesante in spate.....

RESPECT MAXIM
memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #62 : 23-06-2012, 00:52:14 »

Continuare...
memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #63 : 23-06-2012, 23:34:27 »

Si acum povestea Mig 21 MF nr 53 blue care de fapt este un raport de lupta tradus si corectat  de cel mai bun prieten al meu si cel care mi-a pus in mana pentru prima data o revista de modelism si a trezit in mine instinctul de a face machete colegul meu de scoala Bogdan Goreci si prietnul meu cel mai bun in prezent
Prima misiune impotriva VN pe 10 Mai 1972 a fost lansata de pe 3
portavioane americane care operau in zona golfului Tonking: USS CoralSea CV-43, USS Kitty Hawk CV-63 si USS Constellation CV-64.Constellation, fiind pozitionat cel mai in sud fata de Yankee Station, ainceput lansarea in jurul orei 7:30, fiind urmat 20 min mai tarziu deCoral Sea, apoi dupa alte 10 min de Kitty Hawk. Primele lansate au fostavioanele de alimentare, EKA-3B si KA-6D, care acum urcasera la 6000m sise invarteau in jurul navei mama. Mai aproape de coasta vietnameza, unintreg rand de avioane era deja in aer, incluzand doua E-2B (cate unulde pe Constellation si Kitty Hawk), un RC-135M din Okinawa, un U-2 dinThailanda si un vechi EC-121D „Disco" avion radar din 552nd AirborneWarning and Control Wing din Korat, Thailanda. Din Da Nang din Vietnamulde Sud venea un EP=3B Orion SIGINT - avion de recunoastere din VQ-1. Cuexceptia U-2 care zbura singur la altitudine mare, toate celelalteavioane trebuiau sa lucreze ca o echipa impreuna cu crucisatorulChicago, care naviga in Golful Tonking. Chicago juca rolul de nava PIRAZ(Positive Identification Radar Advisory Zone), centrul ei de comandaurmand sa urmareasca miscarile inamice folosid date de la toate surseledisponibile si avand numele de cod "Red Crown". Radarele navei dar sicele ale avioanelor de supraveghere trebuiau sa furnizeze uneleinformatii, dar din cauza aglomeratiei de la sol, ele aveau numai ocapacitate limitata de a urmari avioanele care zburau la joasaaltitudine deasupra solului.
O jumatate de ora a trecut intre prima lansare de avioane de pe USSConstellation inainte ca ultimul avion sa se alture fortei de atac: intotal sase A-6 Intruder, 12 A-7 Corsair, 13 F-4 Phantom si un avion derecunostere RA-5C Vigilante. In jurul orei 8:00 avioanele se indreptauspre Haiphong. Formatiile de pe alte 2 portavioane se aliniau in spatela interval de 10 minute. Nord vietnamezii erau bine pregatiti si in modsigur stiau ca avioanele se apropie. Nu numai ca asamblarea formatiilormarinei si zborul spre Haiphong a avut loc in vazul statiilor de radar(NV) de-a lungul coastei, dar si a navei de spionaj sovietica Kursografcare naviga in apropiere.
Initial, doua A-7 Corsair din sectiunea Iron Hand, fiecare inarmate cudoua Shrike si sase CBU, au atacat cateva statii SAM din apropiereaHaiphong-ului, provocandu-le inchiderea radarelor. Restul bombardierelorau putut astfel sa isi lanseze incarcatura asupra tintelor fara nici ointerfereta. In final ambele Corsair-uri si-au lansat bombele CBU peaeroportul Kien An. Ultime avioane de pe Constellation au fost RA-5CVigilante care a fotografiat loviturile si doua Phantom de escorta,toate fiind intampinate de o antiaeriana crancena si chiar catevarachete SAM.
In acelasi timp, la 10 mile vest the Haiphong, Lt. Austin Hawkinsconducea o pereche de Phantom din VF-92 in patrulare la 14000 depicioare. Au facut cateva scanari radar cautand MIG-uri, dar parea canici unul nu este acolo. In curand, bombardierele de pe Constellation auparasit coasta cand USS Chicago a raportat: "Aici Red Crown. Banditi. Seindreapta spre 0-3-5 pentru 23, altitudine necunoscuta, timp 4-6. Terminat"
Dupa cum se parea, SRVAF a fost surprinsa de lovitura matinala a marineiamericane si abia in jurul orei 8:30 a fost gata sa lanseze 4 MIG-21 dela baza aeriana Kep, pentru a intercepta formatiile lansate de KittyHawk si Coral Sea. Totusi, Austin Hawkins, care se apropia de sfarsitulturului sau fara a fi avut nici macar o lupta cu MIG-urile, planuia cadaca vor fi ceva MIG-uri pe aeroportul Kep sa incerce sa lupte cu ele.Asemenea actiuni neautorizate erau strict interzise, iar coechipierullui, Lt. Charles Tinkerpromisese nu trebuia sa nu divulge nimanui planul lor. Dupaavertizarea lui Red Crown, Hawkins a accelerat la 600 noduri si s-aindrepat spre uscat. Perechea lui, Curt Dose, l-a urmat. Cele douaPhantom-uri au ajuns deasupra aeroportului Kep fara nici o problema simai ales neobservati de cei de la sol: defensiva a ramas linistita. Doseera in stanga, mai aproape de pista, iar cand s-a uitat in jos aobservat 2 MIG-21 argintii langa pista. A scanat cerul pentru a seconvinge ca alte MIG-uri nu erau deja in aer. Coechipierul lui, Lt. JimMcDevitt, a observat ca MIG-urile accelerau pe pista in directia opusa.
Dose a preluat comanda, s-a rasturnat si a accelerat la vitezasupersonica in picaj pana in dreapta pistei. A incercat sa sepozitioneze in spatele MIG-urilor. Cu coada ochiului a observatactivitate frenetica in jurul MIG-urilor in biutele camuflate dindreapta sa. Pilotul de Phantom si-a indereptat atentia catre fata si avazut MIGurile ridicandu-se de la sol. Interceptoarele vietnameze eraupilotate de Dang Ngoc Ngu si Nguyen Van Ngai. Abia decolasera candturnul lor de control i-a avertizat de prezenta Phantom-urilor. Amandoisi-au aruncat rezervoarele suplimentare si au inceput un viraj virajviolent la stanga spre vaile dintre dealurile din apropiere. Dose a luatin vizor pe nr 2 si a lansat un Sidewinder. "Totul parea OK pana cands-a apropiat de MIG. Apoi a zburat chiar prin jetul motorului si adetonat in partea opusa." MIG-ul vira prea puternic pentru cadetonaturul de proximitate al rachetei sa se activeze la timpulpotrivit. Dose a mai lansat o racheta, iar aceasta a lovit coadaMIG-ului 21, zdrobind resturile acestuia de pamant.
Ngu a ramas singur, dar si-a continuat virajul la altitudine mica,dejucand toate planurile pilotilor de Phantom sa traga in el. Intretimp, alte doua MIG-uri, pilotate de Le Thanth Dao si Vu Duc Hop, aupornit in incercarea de a-i ajunge pe Hawkins si Dose, dar Hawkins i-aobservat. Cei doi si-au dat seama ca se aflau intr-un pericol si maimare decat credeau: cerul devenise negru din cauza focului AA, iar obaterie de rachete AA deja lansase o racheta care insa a trecut pe langaei. Cele doua Phantom-uri au accelerat la viteza supersonica si s-auindreptat spre coasta. Dupa ce a supravituit la 5 atacuri cu racheteSidewinder, Dang Ngoc Ngu - initial urmarit de Hawkins si Dose - s-aintors catre cei doi si a inceput urmarirea. Hawkins comenta: "La aceadata aveam informatii solide ca MIG-21 nu poate zbura cu mai mult de1.05 Mach sub 1500m. Noi aveam 1.15 Mach, fiind siguri ca ne indreptamin siguranta catre coasta." Dose a continuat: Apoi ne-a depasit faraefort un MIG. Cand am vazut MIG-ul, era la aprox 1km in spatele luiHawkins. Am ordonat o intoarcere rapida." Cand Phantom-urile au inceputintoarcerea, Ngu a lansat o racheta de la 1200m de Hawkins. Insa acestaera intr-un viraj strans in plan orizontal si racheta Atoll, careinitial zburase ghidat, a zburat drept inainte. Dupa atac, Ngu a intorssi a aburat spre baza, declarand ca a doborat un Phantom.
Dupa ce s-au alimentat de la un avion cisterna EKA-3B, Dose si Hawkinsau ajuns pe Constellation ultimii din gruparea de atac initiala. Sprebucuria celor de pe punte, Dose a efectuat o serie de manevre pentru acelebra victoria, apoi a aterizat. In timp ce echipajul pe Constellationsi pilotii din VF-92 si VF-96 ovationau, Cdr. Gus Eggert, Comandor alAir Wing 8, nu era deloc incantat. In timpul celeilalte misiuni alezilei, ambii piloti de Phantom au fost "legati" ca escorta de Iron HandA-7. Comandorul le-a spus sa nu se mai intoarca deloc, daca nu vinimpreuna cu avioanele Corsair.Peste nu mai mult de o ora, nu mai putin de 84 de Phantom si 5 F-105Gale USAF, sprijinite de 20 avioane-cisterna KC-135  si 3 elicoptere desalvare (SAR = Search And Rescue), 4 A-1 si 4 Phantom-uri, s-au apropiatde granita Nord Vietnameza cu Thailanda si Laos.Avangarda acestei forte de atac era compusa din 8 F-4D Phantom dingrupurile Oyster si Balter, inarmate pentru lupta aeriana. Principalalor misiune era sa patruleze in zonele aeroporturilor NV cunoscute si saintercepteze orice MIG care ar fi incercat sa atace gruparea principalade avioane. Intreaga operatiune ara atent controlata de un avion-radarEC-121, care opera deasupra Laos-ului, si crucisatorul Chicago, in drumspre Golf-ului Tonking si operand sub numele de cod Red Crown.
Deja din timpul realimentarii deasupra Tailandei, Balter 2 a raportatprobleme electrice, iar Balter 3 nu a putut realimenta; amandoua s-aureintors la Udorn. Oyster 4 (pilotat de Lt. Feezel si Capt. Pettit) araportat o defectiune a radarului, dar echipajul a decis sa continuemisiunea. Balter 1 si 4 s-au alaturat si au continuat zborul spreNordVest, la fel ca si cele 4 avioane ale grupului Oyster. Grupul dezbor era condus de Maior Bob Lodge, conducatorul de zbor Oyster, untactician experimentat cu doua MIG-uri doborate la activ. Phantom-uriletrebuiau sa stabileasca o bariera la NordVest de Hanoi: Oyster laaltitudine joasa, coborand de la 1000m la 300m in timp ce zburau sprenord, iar Balter in spatele lor la 7000m altitudine in plin vazulinamicilor. Orice MIG care se indrepta spre ei ar fi trebuit sa zboarepeste Oyster, care astepta in ambuscada.
La ora 9:42, avioanele Nord Vietnameze au intrat in actiune. Doua minutemai tarziu, conform vietnamezilor, dar si publicatiilor lui IstvanToperczer, doua MIG-21 din 921 FR au decolat de pe Noi Bai,indreptandu-se spre Tuyen Quang, ca momeala pentru americani (conformrapoartelor americane, erau patru MIG-uri 21). In acelasi timp, patru J6ale grupului 1 (#1 Nguyen Ngoc Tiep, #2 Nguyen Hong Son, #3 Pham HungSon si #4 Nguyen Duc Tiem) apartinand 925 FR au decolat. Fara ca RedCrown sau echipajele americane sa stie, MIGurile 21 s-au indreptatdirect catre Oyster, fiind acoperite de cele patru J6 care sburau lajoasa altitudine cu trasponderele IFF oprite. Ambele parti isiintinsesera o capcana, fara ca cealalta sa stie.
Imediat Red Crown i-a informat pe cei din Oyster: "Mai multi banditi inzona voastra. Localizez pe unul din ei la 3-4-0 la 20-4. Cel maiapropiat este la 0-2-2 la 16."  Zburand la 5000m, MIG-urile 21 seapropiau repede, pentru a se alatura celor 4 J6, iar Balter se apropiade Oyster pentru a asigura acoperirea. Lodge si-a intors grupul de zborfrontal catre MIG-uri, aruncand rezervoarele suplimentare si activandrachetele AIM-7 Sparrow (cu exceptia lui Feezel, al carui radar sefaramase). Dupa ce au trecut Raul Rosu, la sud de Yen Bai, Maiorul Lodgea ordonat ca Oyster sa urce catre MIG-uri. Cele patru Phantom-uri erauimaprtite in doua perechi de 2 avioane. Lodge era pregatit sa ataceprimul MIG si i-a spus capitanului Ritchie si WSO-ului sau, Capitanul DeBellevue, sa atace cel de-al treilea MIG.
Radarele erau pornite si la 13 mile (24km) un bec de avertisment s-aaprins in cabina lui Oyster 1, indicand ca avioane inamice se apropie.In Oyster 3, Chuck DeBellevue a receptionat pe echipamentul sau CombatTree semnale IFF de la MIG-uri si l-a informat pe pilotul sau ca are oidentificare exacta a avioanelor inamice in fata sa. Au urmatinstructiuni rapide in Oyster 1 si Oyster 2, in timp de ofiterii RIOporneau radarele si faceau ultimele reglaje pentru un atac frontal. La 8mile (13km), Lodge lanseaza prima racheta Sparrow catre MIG-ul din frunte.
Tragand o urma de fum alb in urma ai, aceasta a accelerat si a inceputurmarirea in sus sub un unghi abrupt, dar a detonat cand motorul atermint combustibilul. Cu distanta micsorata acum la 6mile (10km),Maiorul Lodge lanseaza al doilea Sparrow care porneste spre inamic la ununghi ascendent de 20 de grade. Lasand o urma de condens, aceasta adetonat la impactul cu un inamic. In cateva secunde, un MIG21 cadeainvaluit de flacari si cu o aripa lipsa. Lt John Markle in Oyster 2trasese de asemenea 2 Sparrow, iar a doua racheta a inceput urmarireazburand in sus si spre dreapta. In timp ce Markle o urmarea, aceastasi-a continuat zborul direct in avionul inamic, cauzand o noua exploziegalbena.Dupa cum se parea, a doua racheta trasa de Lodge lovise MIG21 nr 2, intimp ce a doua racheta trasa de Lt Markle distrusese fie MIG-ul 21 nr 3,fie avionul J-6 pilotat de Nguyen Hong Son, care se stie ca a fost lovitde o racheta americana in ziua respectiva. Pilotul se catapultase, darmurise mai tarziu din cauza ranilor.In acest timp, cei doi vietnamezi ramasi - MIG-urile 21 nr 1 si 4 - auaparut deasupra lui Oyster 1 si 2, iar MIG-ul 21 din frunte, identificatin mod clar de Maj Roger Locher, RIO in Phantom-ul Oyster 1, ca purtandnr serial 53 albastru si rama cabinei vopsite in albastru, aproapeciocnindu-se de Oyster 1. Maj Lodger, in mod instinctiv a degajatviolent catre dreapta sus intr-o jumatate de looping oblic, care l-aadus la aproape 60m in spatele MIG-ului nr 4. Lodge era acum preaaproape de un atac cu racheta, iar Phantomul sau nu ara echipat cutunuri. Dar a incetinit, iar distanta pana la inamic crestea. Luptamergea bine pentru Oyster, dar sortii echilibrul de forte s-a rasturnatcand de undeva de jos au aparut J-urile 6. Pilotii Oyster au identificatnumai 4 vanatori vietnamezi, cand in realitate erau 6 sau 8. Pham HungSon, urmat indeaproape de Nguyen Duc Tiem, au virat in spatelePhantomului lui Lodge, in timp ce Markle zburand in laterala lideruluisi in imposibilitate de a ataca MIGurile, a strigat: OK, uite unbandit.... ai un bandit la ora 10, Bob, la acelasi nivel!
Mig-ul misterios: Aceasta este replica MIG-ului 21 #2, vazut in mod clarde Maj. Roger Locher de la o distanta de numai 100m cand aproape ca aintrat in coliziune cu Oyster 1 in timpul luptei din dimineata zilei de10 Mai 1972. In momentele urmatoare, Maj. Lodge a manevrat in spateleacestui MIG incercand sa il doboare, dar expunandu-si spatele la patruJ-6. Maj. Lodge nu a supravietuit misiunii pentru a spune variata sa,dar intr-un interviu pentru pentru raportul Red Baron, Maj. Locher isiaminteste ca acest MIG avea numarul 53 albastru si marginea cupoleivopsita in albastru. Ultimul detaliu este extrem de neobisnuit - desi nuexista nici o fotografie al unui MIG apartinand vreunei forte aeriene safi fost pictat in acest fel - numarul de serie probabil a fost pictatastfel pentru a arata in mod clar originea acestui avion: UniuneaSovietica. Ramane nesigua originea sovietica a pilotului. In mod sigur,o examinare amanuntita a rapoartelor vietnameze asupra luptelor aerienedeasupra Vietnamului de Nord nu mentioneaza nici un fel de misiuneefectuata de piloti straini. Pentru multi observatori, acest lucru aindicat ca nici un pilot strain nu a efectuat misiuni pentru forteleaeriene nord vietnameze, cu cateva exceptii. De fapt, in 2002 Coreea deNord a admis public ca pilotii sai au efectuat misiuni pentru SRVAF inanii 60. Nu exista inca o confirmare similara din partea arhivelorsovietice.
Maj Lodge a considerat ca MIG21 nr4 din fata sa s-a departat suficientSI A LANSAT UN Sparrow. Dar, Pham Hung Son a tras de asemenea siproiectile lansate din cele 3 tunuri de 30mm se apropiau treceu tot maiaproape de Phantom-ul lui Lodge. F-4 a fost lovit si a inceput sa piardaviteza, dar, initial, echipajul a crezut ca au scapat cu avarii minore,si amandoi erau dezamagiti la vedera Sparrow-ului pierdut si a MIG-uluicare se indeparta. Pham Hung Son s-a apropiat si a tras din nou si maimulte proiectile au atins avionul. Motorul drept a explodat si Phantomuls inceput sa traga puternic spre dreapta. In curand toate circuitelehidraulice au incetat sa functioneze.
Imagine: Acest J-6A din regimentul 925 de vanatoare a fost pilotat dePham Hung SOn in dimineata zilei de 10 Mai 1972 ca nr 3 din primul grup.Aceasta formatie a decolat de pe Noi Bai la 9:44: un minut mai tarziu alovit si doborat Oyster 1. (desen de Tom Cooper)
In timp ce Locher se pregatea sa paraseasca Phantomul in cadere,Capitanul Steve Ritchie, zburand ca Oyster 3, surmarea fir MIG-ul 21,fie aparatul J-6 a lui Nguyen Duc Tiem care continua sa zboare aproapein linie dreapta. Fara contact vizual si bazandu-se pe informatiaradar-ului, Ritchie a ridicat avionul intr-un viraj de 4-5G. La 5500m avazut in sfarsit tinta la 3000m in stanga sa. A virat catre interiorulvirajului inamicului si a pornit radarul. De la 1800m a lansat in salva2 rachete, ambele ghidate.  Prima a trecut pe sub tinta fara sadetoneze, in timp ce a doua a marcat o lovitura directa. Din scaunul dinspate a lui Oyster 3, capitanul DeBellevue a vazut cu coada ochiuluipaasuta de un galben murdar al pilotului vietnamez in timp ca depaseaMIG-ul in cadere.
Zburand la 7000m, doua Phantom-uri  Balter ajung la timp pentru a vedeauntimele momente ale luptei, in timp ce Phantom-ul lui Lodge plonja sprepamant ca un meteorit. Din cauza fumului, nimeni nu l-a vazut peCapitanul Locher ejectandu-se. Socati de moartea liderului lor,ramasitele grupului Oyster s-au grabit sa paraseasca zona. Prima mareinclestare a zilei de 10 Mai 1972 se incheiase, dar altele urmau.



 

memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #64 : 23-06-2012, 23:53:31 »

Prezentarea pozelor
  • Mig 21 Mf 53 Blue
  • Avionul Oyster nr3 pilotat de Capitanul Steve Ritchie
  • J-6A din regimentul 925 de vanatoare
  • Unul din Phantomurile care nu au supravietuit raidului din 10 mai 1972
Am aranjat prezentarea altfel dar nestiind sa folosesc bine instrumentele   din editarea textului nu a iesit cum vroiam euIn alte articole citite despre pilotii folositi de Fortele Aeriene Vietnameze americanii au studiat din Migurile prabusite cadavre care aveau ochii albastrii si trasaturi caucaziene deci in mod clar nu erau vietnamezi...curiozitatea de partea americana a fost starnita mai ales de faptul ca pilotii de Miguri zburau prea bine pentru timpul avut pentru pregatirea lor de zbor.Nu inseamna ca nu au avut  si talente locale la zbor dar sigur ele nu au aparut brusc....
Cu acest articol declar incheiata munca la macheta
RESPECT MAXIM
memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #65 : 24-06-2012, 00:23:24 »

Am incercat sa corectez editarea dar am depasit timpul si a ramas asa cum este
memorat

tavi

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #66 : 24-06-2012, 07:59:14 »

 :16: :16:  Frumoasa prezentare, frumoasa macheta, exemplar modul de abordare al subiectului. Felicitari.
memorat

Wittman40

  • Modelist
  • Mesaje postate: 1525
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #67 : 24-06-2012, 08:39:44 »

Prezentare si macheta frumos realizata, pacat ca nu ai dat mare importanta pe interior dar si eu m-asi mindri cu o asemenea macheta in vitrina. Felicitari!!!
memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #68 : 24-06-2012, 10:13:57 »

Salutare baieti...maestre imatricularea este ceva la ce te asteptai?......multam pentru aprecieri



RESPECT MAXIM
memorat

tavi

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #69 : 24-06-2012, 10:40:23 »

Eram 1000% ca este o inmatriculare de Vietnam, dar recunosc ca nu ma asteptam la 53 Blue. Am dat de 53 blue in cautarile mele, si am fost tentat sa cred ca ar fi posibila, dar am negat-o si........ aici m-ai surprins. Adevarul este ca puteam sa pun pariu pe o cu totul alta inmatriculare dar tot Vietnam, dar.... recunosc ca am fost departe. :14: :14:  P.S. Ca un adevar istoric aproape 98 % din Mig-urile 21 zburate in Vietnam au fost pilotate de catre piloti rusi. Cand ne-om mai intalnii am sa-ti pun la dispozitiune toata arhiva cu Mig-ul din Vietnam . Povestea scrisa de tine este aproape perfecta , si spun "aproape" pentru ca sunt cateva mici scapari pe firul evenimentelor ( insesizabile totusi) Toata stima si repectul pentru timpul acordat documentatiei, iar ca o idee si parere strict personala eu unul as fi super incantat si fericit daca fiecare macheta prezentata ar beneficia de o asa mare atentie  in materie de istorie, evenimente, documentatie ....etc.
memorat

SORY1976

  • Vizitator
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #70 : 24-06-2012, 15:01:46 »

Salutare...am mai gasit o singura poza pe varu Google cu 53 blue dar imatriculare ruseasca si nu spune absolut nimic despre el adica cine unde si cand a fost pilotat sau vreo poveste despre el....

RESPECT MAXIM
memorat

Cos

  • Modelist
  • Mesaje postate: 837
Re: MIG 21 MF
« Răspuns #71 : 16-08-2012, 00:30:48 »

Domnule, desi nu am putut posta pana azi decat strict legat de concurs felicitari atat pentru macheta cat si pentru extraordinara prezentare de final a aparatului 53 blue si a istoriei sale.  :27: :27: :27:
memorat
"Pastreaza, in sufletul tau, un loc secret in care sa se poata aduna visele si, astfel protejate, sa infloreasca si sa creasca."-Louise Driscoll
Pagini: 1 ... 3 4 [5]   Mergi Sus