OPERATORI MILITARIIn prezent nu mai exista operatori militari de IL 14. Afganistan 26,Albania 11, Algeria 12, Bulgaria 20,Republica Congo 5,Cuba 20, Cehoslovacia 50, Germania de Est 30, Egipt 70, Etiopia 2, Guinea Bisau 4,Ungaria 2, India 26, Indonezia 22, Irak 13, Republica Khmer 2, Mongolia 7, Coreea de Nord 15, Yemenul de Nord 6, Cambogia 2, China 50, Polonia 12, Fortele Aeriene Romane 33, Yemenul de Sud 4, Russia 235, Siria 16, Vietnam 45, Yemen 1, Iugoslavia 7 bucati.
OPERATORI CIVILIFoarte putine exemplare au mai ramas functionale cu ajutorul entuziastilor si a clubrilor de aviatie. Astazi doar trei aernoave raman in stare de functionare in Rusia: unul numit " Uniunea Sovietica ", la Gorelovo, aerodrom langa Sankt Petersbugrg, un alt numit " Penguin " a efectuat zborul inagural dupa restaurarea pe 1.10.2012, iar acum se bazeaza pe Stupino aerodrom langa Moscova. Cea de a treia aeronava, numita "Blue Dream" a realizat zborul inagural de la aerodromul Tushino la Stupino in luna mai 2014, dupa mai mult de 10 ani de reparatii efectuate de o echipa de entuziasti. Mai exista de asemenea , un IL-14 care este, probabil in stare de functionate in Statele Unite.
Ca tari care l-au folosit in domeniul civil sunt: Bulgaria, Republica Populara Chineza, Cuba, Cehoslovacia, Guvernul Cehoslovaciei, Germania de Est, Ungaria, Iran, Mali, Mongolia, Coreea de Nord, Polonia, Romania, Uniunea Sovietica, Vietnam, Yemen, Iugoslavia.
SPECIFICATII:
Caracteristici generale:- Echipaj: Patru ( echipajul de zbor ) ;
- Capacitate: 24-32 pasageri ;
- Lungime: 22,30m
- Anvergura: 31,70
- Inaltime: 7,90m
- Suprafata aripa: 99,7 metri patrati
- Greutatea proprie: 12.600kg
- Greutatea maxima de decolare: 18.000kg
- Grup moto-propulsor: 2x Shevtsov ASH - 82T 14 cilindri motoare radiale racite cu aer, 1417 kW ( 1.900CP ) fiecare.
- Viteza maxima: 417 km/h
- Autonomie: 1.305km ( cu sarcina utila completa )
- Plafon de servicii: 7.400m
- Rata de urcare: 5 m/s
Poza arata raspandirea avionului pe glob