Machete din carton - Forum

Machete in lucru => Navomodele => Subiect creat de: fragata din 21-11-2009, 15:17:58

Titlu: HMS Alert
Scris de: fragata din 21-11-2009, 15:17:58
Dupa mai multe luni de maltratare, la propriu,a unui kit de Shipyard, HMS Alert, permiteti-mi sa-mi prezint "opera", la stadiul in care se afla.
Materialul folosit e carton ( de modelism si "sandwich" de productie proprie sau de la diferite cutii), aracet si superglue ptr. fixarea pieselor mici sau care ar trebui sa suporte mai tarziu o anumita forta(sarturi sau manevre).
Nu cred sa fie o lucrare care sa incurajeze lumea sa lucreze in carton, dar stiti cum e cu perseverenta,...pofta vine mancand.
 Si de asemenea pana acum acest forum prea pare o manastire de carmelite,....prea  multa liniste, si dupa cum bine stiti nu sunt dintre cei cu "limba scurta", sau mai bine zis "se duce repede" mana la taste..
 O rugaminte: nu folositi totusi bateriile grele, fiti mai blanzi si nu omorati pianistul, pardon ucenicul.
Titlu: Re:HMS Alert
Scris de: fragata din 21-11-2009, 15:20:02
vin cu noi poze`pentru ca nu merg mai multe dintr-o data.Aici as avea o intrebare: daca tot sunt atatea instructiuni in engleza, cum sa faci si cum sa dregi pe aici, de ce nu pune-ti si in spaniola ca pana am reusit sa urc mesajele si pozele....
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 21-11-2009, 15:22:01
 si in continuare altele.
 dupa cum se vede la pupa va trebui sa vin cu un "artificiu", e ceva mai lata decat ornamentul, insa la final, nu cred ca va arata rau la cum am gandit sa o "dreg". O sa-i vina randul.
Titlu: Re:HMS Alert
Scris de: fragata din 21-11-2009, 15:23:56
si ultima.
Cam asta ar fi situatia pana la aceasta ora.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 21-11-2009, 15:43:14
acum acest forum prea pare o manastire de carmelite,....
manastire sau nu ma bucur ca te-ai hotarat sa ne ara?i lucrarea, mai ai ceva de lucru la ea si se pare ca o vei termina inaintea mea..... 
Citat
fiti mai blanzi si nu omorati pianistul, pardon ucenicul.
fiind cum spuneai o adunatura de maicu?e ... suntem impotriva violen?ei, mai ales ca nu esti ucenic, dupa cum se vede. 
 
SPOR  :13:
Titlu: Re:HMS Alert
Scris de: traian din 21-11-2009, 21:08:16
de ce nu pune-ti si in spaniola ............
   ...fiindca, ca, dupa cum bine stii limbajul universal utilizat in informatica e engleza. S-ar mai putea adauga un cuvant la instructiuni si anume ,,sapa frate" si urmandu-l, pana in urma o sa ajungi la rezultatul dorit.
Titlu: Re:HMS Alert
Scris de: traian din 21-11-2009, 21:14:18
Cam asta ar fi situatia pana la aceasta ora.

  Ce nu inteleg e de ce a trebuit atatea taraganari pentru a arata ceva care trebuie sa recunoastem, pana acum, arata destul de bine.
                                                     Spor in continuare !
   P.S. Ai fi preferat intr-o discoteca de metalisti?
Titlu: Re:HMS Alert
Scris de: fragata din 22-11-2009, 18:14:56
   ...fiindca, ca, dupa cum bine stii limbajul universal utilizat in informatica e engleza. S-ar mai putea adauga un cuvant la instructiuni si anume ,,sapa frate" si urmandu-l, pana in urma o sa ajungi la rezultatul dorit.

  Acum ca m-am iluminat, subtitlurile instructiunilor fiind in limba romana, mi-am dat seama ca nu sunt in limbaj universal, utilizat in  informatica :2: .
 Mai "sap", sa ma dumiresc bine.
 Multumesc.
            Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 22-11-2009, 20:02:58
Salut, ceea ce nu am apucat sa traduc in totalitate se afla la butonul de ajutor. in masura in care voi avea timp voi rezolva si aceasta problema, daca e vorba de altceva te rog sa-mi spui. Spaniola nu stiu... dar poate voi inva?a. 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 22-11-2009, 20:21:38
 Nu o lua in nume personal, trebuie sa carcotim ceva, ca barcutze nu sunt :3: .
Dar, serios acum,  fiind vorba de un forum romanesc, sunt de acord cu tine ca ar fi bine sa fie  instructiunile in limba romana, ca sunt dublate si intr-o limba de circulatie internationala, foart bine.
Cele bune si scuzele de rigoare.
 
P.S. ¿En paz? :2:
 
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 02-02-2010, 21:27:41
Domnilor, am mai lucrat si eu cate ceva. Sper ca nu m-ati uitat :2: .
Intre timp am rezolvat si problema fotografiilor, asa ca sper sa pot posta mai des.
Aici ar fi ancorele, ceva din tunuri si o vedere din varful arborelui.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 02-02-2010, 21:31:32
Ceva din "lemnul" arboradei, intre timp toate elementele sunt terminate.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 02-02-2010, 21:35:06
Dupa cum se poate observa am "impletit" si eu ceva din manevrele mobile :2: .
Subsemnatul langa un tun real de a 24 libras.
Voi reveni.
Un cordial saludo!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 02-02-2010, 21:59:17
Bine ai revenit  :14:
La penultima imagine lipse?te un singur lucru .... faclia din mana dreapta.  :11:
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: tavi din 02-02-2010, 23:30:19
EEEEEEE       LUME NOUA. Bine ai revenit printre maniacii modelisti. Dupa o absenta destul de indelungata se pare ca ai revenit in forta cu ALERT-ul. Frumoasa lucrare, si sunt nerabdator sa vedem finalul. se pare ca la orizont se intrevede o RE- confruntare dintre HMS ALERT si LE COUREUR.
     :16:  SA AI MULT SPOR IN CONTINUARE  :14:
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 09:25:52
Frumoasa lucrare, si sunt nerabdator sa vedem finalul. se pare ca la orizont se intrevede o RE- confruntare dintre HMS ALERT si LE COUREUR.
     :16:  SA AI MULT SPOR IN CONTINUARE  :14:

Multumesc pentru aprecieri, dar pana la o confruntare cu voi, cred ca va trebui sa mai muncesc putin. Asa ca aceasta "provocare" :20: , o voi amana pentru urmatorul model.
In privinta finalului va fi o diorama. Deja am terminat suportul si "apa", (tot din carton), si asta tocmai pentru motivul ca nu-mi place cum a iesit opera vie, si o voi ascunde. Grosso modo modelul nu merge rau, dar nici spre ce mi-as fi dorit.
Voi reveni cu poze.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 03-02-2010, 10:36:48
 
 lipse?te un singur lucru .... faclia din mana dreapta.

    Daca te uiti atent e ascunsa in maneca stanga  :13: -am vazut eu....
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 03-02-2010, 11:22:53
- pana la o confruntare cu voi, cred ca va trebui sa mai muncesc putin. 
 - nu-mi place cum a iesit opera vie, si o voi ascunde.
 - nici spre ce mi-as fi dorit.

    Pana la o confruntare cu noi o sa trebuiasca nu sa mai muncesti putin ci sa astepti mult si bine fiindca AICI noi nu ne confruntam decat cu problemele vietii, restul e stima si apreciere pentru munca depusa, ajutor la nevoie, felicitari pentru realizari si incercarea de a atrage si pe altii intr-o activitate creativa si placuta. Pentru confruntari sunt alte locuri. Tavi facea referire la cele doua modele pe care le ai tu in kit si pe care o sa trebuiasca sa le pui la distanta ca sa nu se bata.
    Opera vie si modelul in general, pana acum arata bine, avand in vedere ca e primul model pe care il lucrezi din carton as spune ca arata foarte bine si nu ar fi cazul de ascuns, dar cum fiecare hotaraste ceea ce crede el ca e mai bine, alegerea iti apartine. Personal raman la parerea ca arata foarte bine. O singura observatie legata de afetul tunurilor: lateralele trebuiau sa fie putin mai apropiate in partea dinspre gura tevii, cat de cat paralele cu conicitatea tevii.
   Sentimentul de ,,se putea mai bine'' o sa il ai si la adanci batraneti, dupa zeci de ani de modelit si indiferent cat de perfect ar iesi o macheta. E ceva ce tine de natura umana (sau macar la unii reprezentanti ai speciei) ca ceva sa se fi putut face mai bine, iar asta e o cale spre evolutie.
       Deci, felicitari pentru munca de pana acum, pentru ce se vede pana acum si speram sa vedem mai des cate ceva.
                                                                  Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 12:39:40

    Pana la o confruntare cu noi o sa trebuiasca nu sa mai muncesti putin ci sa astepti mult si bine fiindca AICI noi nu ne confruntam decat cu problemele vietii, restul e stima si apreciere pentru munca depusa, ajutor la nevoie, felicitari pentru realizari si incercarea de a atrage si pe altii intr-o activitate creativa si placuta. Pentru confruntari sunt alte locuri. Tavi facea referire la cele doua modele pe care le ai tu in kit si pe care o sa trebuiasca sa le pui la distanta ca sa nu se bata.
    Opera vie si modelul in general, pana acum arata bine, avand in vedere ca e primul model pe care il lucrezi din carton as spune ca arata foarte bine si nu ar fi cazul de ascuns, dar cum fiecare hotaraste ceea ce crede el ca e mai bine, alegerea iti apartine. Personal raman la parerea ca arata foarte bine. O singura observatie legata de afetul tunurilor: lateralele trebuiau sa fie putin mai apropiate in partea dinspre gura tevii, cat de cat paralele cu conicitatea tevii.
   Sentimentul de ,,se putea mai bine'' o sa il ai si la adanci batraneti, dupa zeci de ani de modelit si la cat de perfect ar iesi o macheta. E ceva ce tine de natura umana (sau macar la unii reprezentanti ai speciei) ca ceva sa se fi putut face mai bine, iar asta e o cale spre evolutie.
       Deci, felicitari pentru munca de pana acum, pentru ce se vede pana acum si speram sa vedem mai des cate ceva.
                                                                  Spor!

 Filozofic, ca de obicei :2: . In privinta confruntarii, nu trebuia luata ad literam, era un mod de a comenta cele expuse de tavi, stiind ca are in intentie francezul. Banuiesc ca nu l-a cumparat sa-si intreageasca "magazia" de kit-uri. Deci nu am intentii "bataioase" :3: .
 
Si in final cartoniada e o "confruntare", parera mea. De ce nu ar fi si forumul? Intrebare retorica.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 12:41:25
Revin cu noi imagini asa cum am promis.
Cutia de care vorbeam ieri si "apa" de moment alba si plata.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 12:42:26
Elementele de arborada, si modul, de orientare a velei trapezoidale. Va merge mult spre exterior pentru a nu iesi din "cadru".
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 12:47:05
 Alta. Aici doresc sa va intreb daca linia de plutire e buna, sau mai trebuie coborat in apa? L-as mai cobora o idee.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 12:48:43
Un apus de soare. Nu e cel mai artistic apus de soare, pe langa asta e un petrolier, dar data viitoare promit ceva mai interesant.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 03-02-2010, 13:10:55
  intreb daca linia de plutire e buna, sau mai trebuie coborat in apa? L-as mai cobora o idee.
  Linia de plutire e in genere marcata intr-un fel iar la modelul tau e data de diferenta de culoare dintre opera vie si opera moarta,deci mai poti ,,lesta".
 
  Vela trapezoidala se numeste ,,randa''.
 
 ,, Filozofia e parte a realitatii in aceeasi masura in care insasi realitatea e o notiune filozofica '' (mama, cum am zis-o !!!!)  - citat din ,,eu''.
  Chiar nu vad ce ai gasit filozofic la niste aprecieri cat de cat in limite normale de conversatie cu atat mai mult cu cat am mai discutat parte din subiect si cu alte ocazii si am fost de comun acord cu normalitatea.
                                                                             Spor !
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 14:07:34
,, Filozofia e parte a realitatii in aceeasi masura in care insasi realitatea e o notiune filozofica '' (mama, cum am zis-o !!!!)  - citat din ,,eu''.
  Chiar nu vad ce ai gasit filozofic la niste aprecieri cat de cat in limite normale de conversatie cu atat mai mult cu cat am mai discutat parte din subiect si cu alte ocazii si am fost de comun acord cu normalitatea.
                                                                             Spor !
 

Sa stii ca si mie imi place cum ai zis-o. De puta madre.
Tee-am ruugaaaaat, nu ad literam.
Multumesc pentru sfat. O voi mai "lesta". Am intrebat, pentru ca intr-o replica a francezilor, Renard, l-am vazut putin mai sus la apa. Dar si mie mi s-a parut ca ar mai trebui mai jos.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 03-02-2010, 14:51:02
   Acum mai e si problema veche, indelung disputata si inca nelamurita (de fapt lasata balta), despre care stii, referitor la linii de plutire. Nu in toate situatiile nava e ,,pe linia de plutire''. Cea marcata vizibil printr-o dunga sau brau sau diferenta de culoare e linia de plutire la incarcarea maxima. Sub ea mai pot fi luate in considerare pozitii intermediare pana la cea de plutire a navei goala. Dar marcajul se face la linia de maxima incarcare. Mai poate fi luat in considerare si situatia in care nava e ,,canarisita'' adica e aplecata constant intr-un bord ceea ce face ca bordul aplecat sa fie in apa peste linia de plutire iar cel opus sa aiba parte din opera vie vizibila.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 16:13:27
Multumesc, pentru completare. Voi tine cont de ea.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 03-02-2010, 21:48:18
 
Daca tot te-ai hotarat sa pui corabia pe apa (parerea mea - este pacat sa o ascunzi intr-o cutie, caci a iesit foarte bine) atunci poti sa o la?i ceva mai jos, cam 5-8mm.   
Spor la treaba  :3:
Aten?ie la "Calendario 2009"  :2: 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-02-2010, 23:19:59
Asa cum am presupus si eu il voi mai cobori putin, iar nivelul "apei" e cel care se vede, modelul nu va fi "ascuns" in cutie, inaltimea cutiei vine de la pescajul modelului.
Multumesc pentru parerile voastre.
Pentru Papy:
Povestea cu calendarul e urmatoarea: E de la revista Barcos Modelismo y Radiocontrol(care revista are si o varianta trimestriala Barcos RC modelismo naval) , evident pe 2009. Dar pe ultima pagina sunt si primele doua luni din 2010, dar  calendarul fiind "gata", trebuind sa fie intors, imaginea a rezultat rasturnata. Nu stiu daca stii cum e cu povestea ca s-a rasturnat un tren.Asa "s-a rasturnat" si vaporul de pe calendar.Si cum inca pe 2010, revista respectiva nu a scos nici un calendar, raman deocamdata cu ce am . Cealalta revista de profil ce apare(referitor la cele in limba spaniola) pe aici más Navios, nu editeaza calendar.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 04-02-2010, 10:59:33
      Stii vorba din batrani ,, cand unul iti zice ca esti beat, nu il bagi in seama, cand iti zic doi, deja trebuie sa iti dea de gandit iar daca iti zice si al treilea neaparat trebuie sa mergi sa te culci ca asa e''. Nu e nici o aluzie le vre-o intalnire a ta cu Bachus ci doar o licenta filozofica la faptul ca opera vie arata bine. Sa vedem ce o sa zica, daca o sa zica, al treilea...
  Normal ca tu o sa faci asa cum e parerea ta ca e mai bine dar asta nu inseamna ca pe cavalet ar arata rau/inestetic.
  Si o intrebare: ghiul e fixat pe catarg in pozitia aia ? E cam prea sus, banuiesc ca e doar ceva provizoriu. Iar daca e picul, e prea jos.
                                               Spor (parca se simte o adiere din pupa)
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 04-02-2010, 12:59:16
Almirante, no me chinches. Am intrebat doar pentru ca efectiv nu stiu pe unde ar veni. Dar oricum am mai coborat-o putin linia de plutire, conform parerii mele :12: .
In ce priveste opera vie, raman la parerea ca e destul de...nereusita, sa zicem. Adica filele, trebuiau suprapuse putin una peste alta, stii la ce ma refer, si acest lucru nu prea l-am reusit. Si atunci nu merg toate pe o "linie" corespunzatoare de la prova la pupa, si ar fi vreo doua trei cam iurea. O sa incerc vreo doua poze, la opera vie,  babord si tribord ca sa se vada mai bine.
 Daca-mi traduci ghiul  :7: si picul :7: voi raspunde la intrebare.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 04-02-2010, 19:45:34
 :6: , :6: , :6: , :6: , :6: , :6: , :6: ,
Intrebare:
Care este distanta intre capetele de berbec de pe portstrai si cele de pe strai? Cred ca am dat-o bine cu termenii.
Multumesc.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 04-02-2010, 22:28:34
Trebuia sa fii mai atent la cele prezentate de Papy in topicul Santa Leocadia. Manevrele fixe sunt: straiuri, sarturi si pataratine. Straiurile sustin (ancoreaza) arborii spre prova si/sau spre pupa pe axa navei. Sarturile sustin arborii in borduri si principal pe lateral. Pataratinele sustin arborii in borduri spre pupa. Tot in categorie ar mai fi subarbile si mai cateva dar mai incolo. Sarturile au caracteristic la navele vechi cu vele intinzatoarele denumite cap de mort sau berbec, constand in cele mai multe cazuri din cate 2 discuri din lemn usor bombate, cu un canal pe circumferinta si cu cate trei gauri dispuse in forma de triunghi echilateral cu centrul corespunzand centrului discului. Un disc e fixat de corpul navei cu un ansamblu ce constituie suportii de intinzator iar celalalt e prins intr-un ochi petrecut pe canalul sau, facut la capatul sartului. Prin  gaurile celor doua discuri e petrecuta o parama de intindere, mai subtire decat sartul si fiind considerata manevra mobila. Fixarea discurilor se face in asa fel incat sa fie dispuse pe doua siruri orizontale paralele iar distanta dintre doua discuri pereche e de 2,5 - 3 diametre de disc.
     Ghiul e verga dinnapoia unui arbore, prins de acesta printr-o articulatie mobila si aproape de baza, la care se invergheaza marginea de jos a randei. Picul e o verga prinsa spre partea superioara a unui arbore de obicei intr-o pozitie oblica cu capatul opus arborelui mai sus servind in cazul nostru la invergarea marginii de sus a randei. Poate avea mai multe destinatii, functie de asta fiind fix sau mobil iar prinderea varfului sau de arbore se face cu o manevra numita balansina.
                 Cam lung dar asta e  :20:
                                                                     
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 04-02-2010, 22:45:59
Multumesc pentru raspuns.
Ghiul si picul nu sunt inca fixate, dar inaltimea fata de punte la care e fixat suportul ghiului, e cea data de revista, deci acolo va fi locul lui :20: . In privinta picului, acesta fiind mobil poate cobori chiar pina jos, nu e problema. Chiar si verga mare am mai vazut-o mult mai jos decat cea data de revista.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 21-02-2010, 10:14:54
......verga mare am mai vazut-o mult mai jos decat cea data de revista.

      Planurile de constructie si/sau componentele unui kit sunt elaborate ca fiind fidele constructiei originale. In multe cazuri chiar in timpul constructiei s-au facut modificari fata de planuri. In epoca moderna aceste modificari sunt specificate in documentele ce insotesc nava la iesire din santier dar la navele vechi toate acestea au ramas cunoscute doar de constructor si de armator iar in cazuri fericite se mai gaseste cate ceva prin anale. Deci in unele limite se pot accepta unele deviatii de la realitatea planurilor insa aceasta implica o buna cunoastere a conditiilor si limitelor care accepta aceste modificari. Totusi o serie de modificari nu mai tin de planuri si constructorul navei ci de cunoasterea si fantezia modelistului iar acestea sunt cele ce ,,se leaga'' de manevrele curente (mobile). E totusi necesar un minim de cunostinte in domeniu pentru a face respectivele modificari fiindca nu intotdeauna ceva care e permis si arata bine e si corespunzator realitatii. Nu e cazul de fata dar am zis ca e bine de stiut.
                                                                       Spor.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 02-03-2010, 15:18:13
Printre durerile de cap ( la propriu si la figurat), ale vremurilor actuale am reusit sa mai lucrez cate ceva.
Aici apare sageata fixata pe pozitie cu macaralele de varf, pe unde vor trece respectivele manevre.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 02-03-2010, 15:21:42
Macaraua(dubla) pentru manevra de la ghiu. E legata de un inel, fixat in copastie, asa cum sunt cele din imagine, care le voi folosi si in zona prova.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 02-03-2010, 15:24:31
Ghiul cu tachetzii.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 02-03-2010, 15:27:42
Capetele de berbeci fixati pe pozitie, cu legaturile aferente, adica fasia de carton, ce o da kit-ul.Aici e o greseala, dar nu as mai desface sa remediez.
 
Cam putin, data viitoare mai mult.
Cele bune.
 
 
P.S. Ptr. Traian:E adevarat se spui cu modificarile ce se aduc planului in timpul constructiei, mentionarea lor, etc. etc., dar de data aceasta, asa cum ai mentionat in final, nu e nici o problema( picul poate cobora chiar pana jos).
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 02-03-2010, 17:47:52
   Frumos si bine lucrat, inca nu am realizat despre ce greseala e vorba dar o sa mai analizez. Si tunurile au iesit bine. Grija la termeni, nava ta are bompres simplu, dintr-o singura piesa. Sageata e o piesa ce se prinde in prelungirea arborelui la bompresul din mai multe segmente.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 03-03-2010, 22:55:19
 :16:  asta e pentru culoarea catargelor, de fapt este pentru intreaga lucrare de pana acum. Ce ai folosit pentru a vopsi catargele?  Inelele sunt productie proprie?
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 04-03-2010, 00:20:03
    Milostiveste-te spre noi si pune o poza mai profil si mai aproape putin ca eu tot nu gasesc greseala.
                                      Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 04-03-2010, 09:54:28
Arborii si toata partea de lemn mai putin capetele de berbeci, sunt date si vor fi date, cu solutia din imagine. 
Nu este o vopsea, tradus ad literam ar fi "cerneala de lemn", este o solutie care imita foarte bine multe tipuri de esente de lemn, fara sa fie necesara nici o vopsea, plus ca lasa la vedere fibra lemnului.E pe baza de apa, dar se poate dilua si cu alcool. Aceasta e color roble, adica stejar, pentru ca dupa cum am vazut in fotografiile din revista, ar fi cea mai apropiata de nuanta ce o da kit-ul pentru elementel de arborada. Dupa aplicare in unul sau doua straturi, cu un bat din cele sterile si cu vata in varf, muiata in alcool, te poti juca cu nuantele, putand sa para mai vechi si mai uzat, lemnul.Deocamdata aici nu am incercat nimic, mi s-a parut ca nu e cazul.De asemenea merge aplicata si pe carton. Tachetzii de pe ghiu sunt din carton si apoi am aplicata aceasta solutie.
Evident voi veni si cu alte poze, pentru ca intre timp am schimbat atza, ce am folosit-o, si am cumparat alta, am mai avansat putin cu lucrarea.
 Cealalta atza, se prea scamosa si se vedea jalnic.Atunci voi pune si capetele de berbeci mai de aproape.
Inelele sunt de cumparat.
Cele bune.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 04-03-2010, 13:40:01
      Buna treaba cu ,,cerneala'', caut de mult asa ceva pe aici dar inca nu am gasit. O remarca totusi: faptul ca ai folosit nuanta de stejar doar pentru ca e cea mai apropiata de nuanta data de kit e in regula. Pentru alte situatii e bine de stiut ca elementele de arborada sunt facute din esente de rasinoase (pin, pin de Norvegia, pin de Riga, brad, molift, pitchpine, poon de India, cowdie de Noua Zeelanda) care corespund cerintelor unei arborade fiind mai usoare si mai elastice decat alte esente. In cazul vopsirii arboradei cu o culoare asa cum e la unele modele nu e nici o problema. In cazul arboradei ,,natur'' e bine de tinut cont la patinari si de realitatea esentei de lemn folosita.
 Pentru manevre si alte parame poti folosi ata de macrame care se gaseste la cateva grosimi sau ata pescareasca din care se inpletesc plase de pescuit si care deasemeni se gaseste la multe grosimi si nuante si fiind sintetica nu se scamoseaza. In plus capetele de la ata pescareasca sintetica se pot ,,trata'' cu flacara de la o bricheta (dar cu foarte mare atentie si dupa experimentarea metodei) pentru a nu se desface. Deasemeni capetele astfel tratate se pot introduce usor in orificii mici.
 Pentru inele/ochi se poate folosi in regim selfmade sarma de cupru de la miezul cablurilor coaxiale de antena TV sau cea provenita de la diferite bobine electrice de pe care se curata stratul de email.
                                                                   Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 04-03-2010, 21:25:48
      Buna treaba cu ,,cerneala'', caut de mult asa ceva pe aici dar inca nu am gasit. O remarca totusi: faptul ca ai folosit nuanta de stejar doar pentru ca e cea mai apropiata de nuanta data de kit e in regula. Pentru alte situatii e bine de stiut ca elementele de arborada sunt facute din esente de rasinoase (pin, pin de Norvegia, pin de Riga, brad, molift, pitchpine, poon de India, cowdie de Noua Zeelanda) care corespund cerintelor unei arborade fiind mai usoare si mai elastice decat alte esente. In cazul vopsirii arboradei cu o culoare asa cum e la unele modele nu e nici o problema. In cazul arboradei ,,natur'' e bine de tinut cont la patinari si de realitatea esentei de lemn folosita.

Da, stiu si de acord cu tine, dar cum kit-ul da aceasta nuanta, fiind un velier pentru a-mi face mana cum imi place sa-l numesc, nu mi-am complicat viata.
Pentru viitorul, o sa fiu mai bine pregatit, ata ca material cat si ca pregatire teoretica :2: .
Pentru manevre am schimbat pe bumbac, care nu scamosaza si am vazut ca merge bine, de altfel cum am zis am si desfacut piesa din prova si am refacut legaturile din nou.Macaralele deja fixate cu cealalta le-am lasat, deocamdata, sa vad.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 04-03-2010, 21:32:21
     Pentru inele/ochi se poate folosi in regim selfmade sarma de cupru de la miezul cablurilor coaxiale de antena TV sau cea provenita de la diferite bobine electrice de pe care se curata stratul de email.
                                                             

Pentru 1,65 Euro( e de Alama) cat valoreaza punguta aceea.....si ai vazut cate sunt acolo. Pana caut aici sarma de cupru,... ma costa mai mult pingelele. De altfel am si cumparat o rola de sarma de alama de maquetista si am rezolvat problema. Aceea vreau sa o folosesc la urmatorul model pentru legaturile/fixarea, de la capetele de berbeci cu bordul navei.
Un saludo.
 
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 04-03-2010, 22:32:41
    De acord cu tine. Sunt situatii cand omu' prefera sa cumpere unele repere, sau fiindca nu are alta posibilitate sau fiindca e mai comod, sau din cine mai stie ce motive. Dar sunt si situatii in care omu' tot din cine stie ce motive tine sa mestereasca el respectivele ori tocmai in ideea asta la baza unei discutii se pot aduce adaugiri care e posibil sa fie utile la un moment dat.
                                                                 Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 04-03-2010, 22:56:45
Nu pot decat, sa fiu de acord cu tine.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: tavi din 07-03-2010, 13:07:29
Ca si pana acum, nu pot decat sa-mi mentin parerea legata de aceasta lucrare, si anume : :14: :14: :14: , cat despre ruga ta legata de ornamentul din pupa, pana acum nu am putut face mare lucru tinind cont ca este de dimensiuni foarte mici, dar promit solemn sa mai incerc si alte variante. Sper sa intelegi si sa nu fii suparat, dar pana atunci, sa ai mult spor la pigulit. :14: :14:
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 07-03-2010, 13:19:29
... , cat despre ruga ta legata de ornamentul din pupa, pana acum nu am putut face mare lucru tinind cont ca este de dimensiuni foarte mici, dar promit solemn sa mai incerc si alte variante. Sper sa intelegi si sa nu fi suparat, dar pana atuci, sa ai mult spor la pigulit. :14: :14:

Nu-ti fa probleme. Cand e posibil, daca e posibil.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 07-03-2010, 13:29:57
Caballeros (damas, inca, nu am vazut pe aici), dupa o saptamana in care am reusit sa-mi iau de pe cap niste probleme birocratice, am reusit sa-mi mai misc fundul de cand sant in somaj, si evident sa mai incasez ceva, am avut dispozitia necesara sa avansez cu modelulu meu.
In primele poze ancorele cu legaturile aferente pe pozitii.
De asemenea se pot distinge primele manevre ale bombresului.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 07-03-2010, 13:34:03
Poze cu bombresul.Macaraua de pe bordaj e fixata cu unul din acele inele de care vorbeam mai inainte, iar cea de pe etrava(cred ca am zis bine), e lipita, dar are si "legatura", respectiva.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 07-03-2010, 13:35:24
Alta imagine din prova.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 07-03-2010, 13:37:53
Si cele doua macarale din pupa, fixate in aceeasi maniera ca si cea din prova( inel, legaturi, lipitura).
Sper sa va placa, si mai ales sa fie bine.
Am omis sa mentionez ca am schimbat si atza cu care am inceput sa lucrez, si de altfel am schimbat si legaturile facute cu cea veche.
O duminica placuta in continuare.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 07-03-2010, 14:35:09
       Prima impresie - cavaletul tot cavalet ramane
       A doua impresie - arata mult mai bine decat originalul
       A treia impresie - la postarea urmatoare
 
 La bordul navelor notiunea de macara e folosita pentru ansamblul format dintr-un rai (scripete) fixat intr-o capatana (chestia aia in care intra scripetele) si armaturile aferente. Instalatiile pe care uzual le numim macarale, la bord se numesc bigi (biga) si grui (gruie) diferenta constand in forma si locul de utilizare. In cazul tau, cele doua piese din prova-borduri sunt grui de capon si servesc manevrei ancorei. La pupa nu disting bine din poza (o sa ma uit pe planuri) dar daca e vorba de cele 2 piese verticale din borduri cu capul in forma de semicerc, nu sunt macarale (grui) sunt cavaletii ghiului folositi atunci cand randa e stransa in repaus pe ghiu (ramane inca in studiu)
                                                   Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 07-03-2010, 14:57:51
Multumesc pentru lamuriri si pentru aprecieri(mi-a placut comparatia cu originalul :12: ), cu atatia termeni(care pe deasupra trebuie sa-i invat si in spaniola) sunt un pic... zapacit.
Cele doua piese din borduri pupa  trebuie sa fie scripeti, si prin ei, si prin orificiile din bordaj, aflate ceva mai spre pupa trec manevrele care duc in varful vergii principale, manevra nr. 13 (babord si tribord), conform planului.
Trebuie sa incerc sa maresc distanta intre telefon si model si sper sa scot niste poze mai bune.
 
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 08-03-2010, 02:08:39
....cu atatia termeni(care pe deasupra trebuie sa-i invat si in spaniola) ..
Cele doua piese din borduri pupa  trebuie sa fie scripeti......
Trebuie sa incerc sa maresc distanta intre telefon si model ......

     Termenii nu trebuie neaparat sa ii inveti in spaniola mai ales ca fiecare marina are termenii sai pentru acelasi element -asta e un subiect care desi interesant nu se incadreaza in tematica forumului- ba mai mult nici in materna daca nu consideri ca iti sunt necesari. De altfel in ultima vreme, de cand mrinaria a devenit ceva in genul ,,mana birjar'' nici personalul navigant nu ii mai foloseste si majoritatea nu ii mai cunosc. Deci a ajuns un fel de moft - ce mi-e parama , ce mi-e sfoara, ata, franghie,funie (ca doar vaca nu face deosebire cu ce si cum e legata, zic eu)
    Revenind in tema, cei doi scripeti din pupa/borduri sunt macarale, le-am depistat, dar macarale in sensul marinaresc. Nu am avut timp sa caut pe planuri utilitatea dar am realizat ca sunt macarale.O sa ma uit in cel mai scurt timp si revin cu detalii -daca nu plictisesc-.
    Legat de experimentele tehnice gen cable  :11:  -experimentam- si un expert e un individ care acumuleaza din ce in ce mai multe cunostinte despre din ce in ce mai putine lucruri pana cand ajunge sa stie absolut totul despre nimic - e doar o gluma
                                                        Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 08-03-2010, 09:37:48
Te astept cu noi detalii, nu plictisesti, chiar din contra, iar in privinta termenilor in alta limba, ma ajuta a participa pe forumurile lor si nu pentru altceva. Totusi e bine ca intr-o tema data, oamenii sa vorbeasca aceeasi limba pentru a se face intelesi.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-03-2010, 18:38:42
Noi elemente; colacii de parama de la legaturile pentru virarea ancorei.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-03-2010, 18:43:56
Scripetii cu manevrele de virarea a ancorei.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-03-2010, 18:45:17
Si o privire de sus si una de jos.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 10-03-2010, 01:27:47
Scripetii cu manevrele de virarea a ancorei.

      Incerc sa imi imaginez cam ce simtea Ioan cand vorbea de unul singur prin pustiu. El era un sfant, eu nu.....
 
     Macaraua instalata la gruie nu e utilizata pentru virarea ancorei ci doar pentru manevrarea ei in vederea ridicarii din apa si a pozitionarii la bord. Pentru virare e utilizat cabestanul cu care se tragea de parama (sau lantul) ancorei. Odata ancora ridicata din apa, se prindea carligul macaralei de inelul ancorei, se slabea parama ancorei si cu ajutorul a unei manevre ce era legata de diamantul ancorei (unele ancore aveau un inel special la diamant), aceasta se pozitiona in laterala exterioara a parapetului, spre pupa de gruie. De obicei se fixa de suportii intinzatorilor de sart. La navele mai mari pentru ancore mai mari si mai grele era folosita o biga suplimentar gruiei pentru pozitionare .
   Dupa ce ancora era virata si fixata parama ancorei se aduna si se punea la uscat intr-o magazie la prova special destinata scopului.
   Incet, incet incepe sa ia forme !!!!!  :27:
                                                                 Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 10-03-2010, 09:09:35
Cum zici, sunt de acord cu tine :)) .
Cele bune.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 10-03-2010, 09:41:52
     Nu trebuie neaparat sa fii de acord cu mine, stii bine ca au mai fost cazuri. Revin putin asupra subiectului cu instalatia de ancorare. In general la navele cu vele e mai des intalnit cabestanul pentru virarea ancorei. La Alert el e inlocuit de vinci. Intre cele doua instalatii, ca utilitate nu e nici o deosebire dar constructiv, cabestanul are axa de lucru verticala iar vinciul are axa orizontala. Bineanteles ca din asta deriva si modificari a modului de manevrare. Atat cabestanul cat si vinciul sunt utilizate si la alte manevre ce impun ,,tragerea'' cu forta de o parama de exemplu la manevrarea unei greutati cu ajutorul bigii sau chiar numai pentru intinderea unei parame mai groase si mai grea.
                                                                     Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 10-03-2010, 09:54:28
Sunt de acord, nu pentru ca sunt de acord ci pentru ca asa este. Aceasta tema (cabestanul) am gasit-o printre altele intr-un forum de istorie navala, la o tema mai mare numita viata la bordul navelor ( evident din acea epoca sec. XVIII, pe care spaniolii o numesc era dorada de la vela).
La navele mari, de trei punti, era manevrat de zeci( mult peste o suta) de oameni, si accidentele nu erau rare si evident urmarile mai mult decat dureroase.
Cele bune.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 12-03-2010, 20:40:33
Supun criticii noi pasi. Tema: montare scripeti si manevre.
Aici, arbore, ghiu si pic.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 12-03-2010, 20:43:18
Aici bombresul cu mustatile, parca asa se numesc.
Ar fi o mica eroare, dar...
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 12-03-2010, 20:45:24
Arborele cu parte din manevre. Am montat manevrele care au ca punct de plecare, scripetii respectivi.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 12-03-2010, 20:47:08
Vergile cu scripetii si manevrele ce au  punct de plecare de pe verga.
Intre timp s-au montat toti scripetii care ar fi trebuit montati pe arbore sau vergi( si nu apar aici).
  Mesaj de la moderator:      :23:   ORI SUNT VERGI CU MACARALE SI MANEVRE. ORI SUNT BETE CU SCRIPETI SI SFORI !!!!!!
Cam asta ar fi in aceasta saptamana.
Un abrazo caballeros.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 12-03-2010, 21:17:23
 :27:  multumim de imbra?i?are, un sfar?it de saptamana placut ?i  :48:  Vant din pupa !
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 13-03-2010, 00:36:07
      De data asta nu pot aprecia decat munca si cantitatea ei, nu ca nu as avea incredere dar pozele sunt iarasi  :10: . 800 x 600 era mai rezonabil.
  Eu ti-as dori mai curand un soare caldut decat vant ca din cate se tot anunta la meteo e cam racoare si pe la tine.
   SI NU MA MAI NECAJI CU TERMNII !!
                                                                          SPOR!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 13-03-2010, 11:48:10
        :23:   ORI SUNT VERGI CU MACARALE SI MANEVRE. ORI SUNT BETE CU SCRIPETI SI SFORI !!!!!!

Cum zici. De acord :)) .
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 13-03-2010, 12:33:09
800x600
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 13-03-2010, 13:10:03
 :22: :22: :22:  acum sunt 800x600 sau 600x800 dar nu sunt clare  :20:
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 13-03-2010, 13:56:28
Probabil datorita faptului ca au fost compactate pntru web, aceleasi poze fiind apoi aduse la 800x600 sau invers, s-au f...t de tot.
Daca nu sunt utile, se pot sterge, fiind duble, nu cred ca are rost sa le mentinem.
Data viitoare, vom vedea ce va iesi.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: DragosP din 13-03-2010, 14:24:28
acum sunt 800x600 sau 600x800 dar nu sunt clare  :20:

Nu rezolutia e cea care da claritatea ci focalizarea imaginii. Incearca sa pozezi intr-un loc cu mai multa lumina si eventual sa te joci putin si cu setarile camerei.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 13-03-2010, 15:27:31
E un telefon, dar voi incerca pe data viitoare ceva mai bine.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: tavi din 13-03-2010, 20:17:07
Ce mai conteaza ca pozele sunt 800x600 sau 600x800 , treaba sta in felul urmator, si anume ..... ::::  SUPER si jos palaria  :14: . Nu doresc sa supar pe nimeni, dar consider ca in primul rand ar trebui sa apreciem calitatea, si apoi claritatea, ce-i drept e drept, ca daca nu ai claritate, nu prea poti sa apreciezi calitatea, dar totusi........... este vorba de un telefon asa ca, permiteti-mi sa-mi cer scuze, dar mie-mi place asa cum a iesit. sunt convins ca pana la finalizara modelului vom beneficia si de poze cu o claritate mai buna, deci......   MULT SPOR LA PIGULIT
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 13-03-2010, 21:38:18
Multumesc Tavi si ma bucur ca-ti place.
De fiecare data cand doresc sa pun poze sper sa fie mai bune ca cele anterioare :)) .Deocamdata doar speranta...dar pana la finalizare, voi reusi.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 14-03-2010, 02:48:50
    Stiu cum e treaba cu pozele, si eu am permanente chinuri chiar si numai pentru pozat si am spus-o de multe ori, nu mai reiau subiectul. Ideea era ca intr-o imagine mai mare chiar mai putin clara se pot distinge mai bine atat elementele cat si calitatea lor decat in una mica si la fel de clara.
 Ca nava arata bine nu e cazul sa mai repet, ma limitez la comentariile pe care le consider a fi de ajutor daca sunt acceptate, aprecierea cea mai justa fiind cea de final.
                                                         Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 16-03-2010, 13:00:37
Noi imagini care sper sa multumeasca.
Arborele fixat si manevra nr. 1(conform planului) de la ghiu, pe pozitie.Se pot observa intre tunurile nr.4 si nr. 5 tribord,(sunt puse si la babord) piesele de la manevrele care se fixeaza pe bordaj.
De asemenea colacul de parama unde este legata manevra nr. 2, conform planului.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 16-03-2010, 13:05:00
Manevra nr. 2, si celelalte manevre, care inca nu sunt intinse.
Am vopsit si cavaletul, sa vedem ce parere aveti de cum arata si voi fixa si piesa P5( timbrul, parca asa se numeste, cu numele navei).
Cele bune.
 
 
P.S. Pozele par a fi multumitoare, ca si calitate.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 16-03-2010, 15:09:22
 :27:  totul OK. Cavaletul arata bine, am eu senza?ia sau ai renun?at la ideea cu bagatul acestei frumoase  :48:  intr-o cutie ?
 
timbrul, parca asa se numeste, cu numele navei.
corect
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 16-03-2010, 21:09:01
                 
P.S. Pozele par a fi multumitoare, ca si calitate.

      In majoritatea cazurilor calitatea unei fotografii e data si de calitatea subiectului fotografiat. Broasca de pe bolovan nu poate arata a printesa indiferent de calitatea fotografiei dar daca intervine si printul cu pupicul de rigoare aspectul e altul (cred ca stiti povestea). Nemaifiind copii e valabila varianta cu meseriasul care foloseste bine materialul de constructie.
   Daca esti de acord sunt dispus ca periodic sa introduc la postarile tale termenii marinaresti pentru elemente de genul ,,manevra nr. ''.
                                                                 Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 16-03-2010, 21:31:02

 
   Daca esti de acord sunt dispus ca periodic sa introduc la postarile tale termenii marinaresti pentru elemente de genul ,,manevra nr. ''.
                                                                 Spor!

Chiar te rog. Multumesc.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 17-03-2010, 09:40:14
timbrul,......, cu numele navei

     Iti recomand sa acorzi o atentie deosebita la realizarea timbrului. Daca la model sunt acceptate unele mici imperfectiuni care intr-un mod original pot fi trecute la capitolul patinari, timbrul trebuie sa fie perfect, el fiind practic ,,identitatea'' modelului, impreuna cu cavaletul.
                                                                  Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 17-03-2010, 09:48:52
Deja l-am decupat, dar poti fi ceva mai concret? Poate fi copiat si refacut.Multumesc.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 17-03-2010, 10:04:13
      Concret, TIMBRUL TREBUIE SA FIE PERFECT, mai mult ce pot detalia? Daca pana aici ai acordat atentie 100% in constructie, la timbru acorda 200%. Decupat perfect, lipit perfect, eventual cu un cant lipit pe grosimea dublurii, pozitionat perfect pe cavalet.....
                                                                           Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 17-03-2010, 10:06:07
Multumesc.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 19-03-2010, 12:03:28
Domnilor, ca va ia ochii Leocadia am inteles, dar nu uitati si de mine, chiar daca de moment nu resusec si eu sa va... uimesc :)) . Dar aveti rabdare :2: .
Stadiul actual al cutter-ului meu.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 19-03-2010, 12:09:03
Manevrele ce coboara, pe langa arbore si colacii de parama.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 19-03-2010, 12:12:10
Verga mare si timbrul.
 
Pozele astea ma seaca, daca ai Kb, nu ai pixeli si daca ai pixeli ai prea multi Kb.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 19-03-2010, 12:17:14
Si noua achizitie, care de moment trece la magazie. Planurile sunt altele, dar am cumparat kit-ul,... pentru cine stie. Sa vad ce date am despre navele franceze. Dar de moment mai nimic.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 19-03-2010, 21:37:15
chiar daca de moment nu resusec si eu sa va... uimesc .
  :)  e fain cutter-ul tau nu ai de ce sa te jelesti.  Mai ai putin si termini, SPOR !!!
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 21-03-2010, 21:36:22
     Dintotdeauna serviciile de tras cu ochiul, cu cat au fost mai nesesizate cu atat au fost mai eficiente si au lucrat mai din plin. Asa ca nu iti fa griji ca esti uitat, fii cu foarte mare bagare de seama la fiecare pas fiindca ,,dusmanul vegheaza''. (iti vand un pont da' nu mai spui la nimeni- am aflat de un armator care vrea si el sa se doteze cu Alertul asa ca da-i bataie sa nu ti-o ia inainte)
                                                                           Spor!
       P.S. Stiu ca astepti _   :27:
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 21-03-2010, 22:28:25
Daca-l v-a pune si pe forum, v-a fi binevenit. Doar asta asteptam, cat mai multe modele,... sau cel putin eu.
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 24-03-2010, 14:00:09
Noi pasi. Sarturile cu capetele de berbec si manevrele de la verga mica.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 24-03-2010, 14:03:26
Sper ca la final sa fie aliniate capetele de berbec.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: tavi din 24-03-2010, 23:36:32
 :27: :27: :27:  Maistre mie-mi place, ce mai , arta si precizie.
        Spor in continuare.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 25-03-2010, 01:13:35
Sper ca la final sa fie aliniate capetele de berbec.

    Daca le-ai aliniat atunci cand le-ai montat fii sigur ca o sa fie aliniate si cand o sa le intinzi.
  De la faza asta, in mai toate cazurile, nu mai am rabdare/stare sa vad cum arata gata. Din cate se poate deduce o sa iti trebuiasca ceva sticle de sampanie in plus de cea pentru lansare ca sa nu mai vorbim de butoiasul cu rom (eu prefer Havana).
  Daca tot ai tinut cont pana acum (sper) de parerile mele si nu numai, iti sugerez sa renunti la ideea de a strange din vele si sa le lasi pe toate in vant. Cum ti-ar place sa vezi o lebada pe lac, cu aripile intinse sau jumulita?
                                                                          Spor !
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 25-03-2010, 10:16:25
Va multumesc si ma bucur ca va place. Pentru un model cobai, fiind primul velier si in plus si in carton, sunt destul de multumit, arata acceptabil.
In privinta velelor, aproape sigur ca nu vor fi toate intinse, insa care si cum nu stiu, mai studiez problema. Pana acolo, inca mai sunt destul de adaugat si apoi cu velele trebuie sa mai astept pana ce Almiranta, va avea timp pentru barcutza mea. Probabil ca velele le voi pune pe la vara( oricum mult nu mai este), cand va fi in concediu.
In privinta rom-ului/sampaniei am sperantza ca intr-o zi il/o vom bea, sper cu cat mai multi dintre voi, pana atunci  :3: .
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 28-03-2010, 17:40:54
Saptamana aceasta am reusit sa intind sarturile. De asemenea am montat si manevra nr. 13 conform planului de kit, cea care pleaca de la pupa la verga mare.
Sper sa va placa.
O duminica placuta in continuare.
 
La Multi Ani!
 celor care isi serbeaza azi numele.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 28-03-2010, 17:42:00
Alte imagini.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 28-03-2010, 17:42:48
Si ultima pe aceasta saptamana.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 28-03-2010, 22:46:51
Mie imi place  :27:  , pentru grijele - paramele pe care urca marinari pe sarturi poti folosi un ?ablon din hartie pentru a le lega la aceia?i distan?a.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 28-03-2010, 22:51:42
Cam asa ceva:
 
(http://www.papermodel.ro/_machete_/Leocadia/270.jpg)  (http://www.papermodel.ro/_machete_/Leocadia/272.jpg)
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 28-03-2010, 23:00:03
Multumesc pentru sfat. Fara dubiu ca un sablon, este obligatoriu.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-04-2010, 15:53:48
Revin cu sarturile, da data aceasta cu grijelele legate.
Las la aprecierea domniilor voastre, lucrarea.
 Pentru mine, multumitor.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 03-04-2010, 15:57:13
Alte doua poze. Se poate observa si manevra nr. 12 conform kit-ului. Din pacate vad ca nu am surprins si colacii de parama de pe caviliera prova; data viitoare.
De asemenea profit de ocazie si va doresc
 
Paste fericit!
 
domniilor voastre si familiei fiecaruia.
Cele bune.
 :3: ,  :3: ,  :3: .
 
 
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 04-04-2010, 09:20:28
        Frumos lucrat si dat fiind conditiile de lucru, pe care le stiu, as putea spune de exceptie!
   Astept arborarea pavilionului.
                                                          Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-05-2010, 16:14:53
Dupa mai mult de o luna, in care am mai lucrat cate ceva, cate putin la sfarsit de saptamana, in limita timpului disponibil, revin cu noi poze, cu noii pasi facuti.
Ceva manevre, care se pot considera complete( lipsesc doar cele ale velelor) si parte din tunurile de pe copastie.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-05-2010, 16:17:00
Alte doua imagini cu tunurile.
In ciuda faptului ca am arborat drapelul, mai e ceva de lucru pana la...sampanie.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-05-2010, 16:25:40
O imagine din satul San Miguel de Balanzat, de aici din insula, unde se poate observa un mod de folosire, al ghiulelelor de tun, mai putin razboinic.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-05-2010, 16:27:08
O duminica placuta in continuare.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: tavi din 09-05-2010, 21:01:25
Multam , si tie asemeni, chiar daca pe la noi e o vreme de ......... :23: , si-ti vine sa  :'( .   
   Dom-ne , ma uimesti, intr-un mod placut. Deja salivez la lucrarea asta , si ...... deja-mi frec mainile sa ma apuc si eu de ceva asemanator, ca sincer vorbiind , arata trasnet , dar pana la marele final al acestui magnific model nu-ti pot ura decat ........ :2:  BAGA MARE CA TIMPUL TRECE.  :2: :2:
           SPOR la pigulit si ...... la aranjat ghiulele  :)) 
 
P.S.  Tu cu Papy , aveti cumva vre-o intelegere, sau sunteti cumva in competitie ???? CA sincer vorbind  :P :P :P  ambele modele arata pana acum.....   IREPROSABIL.  :14:
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 09-05-2010, 21:08:33
Multumesc mult si ma bucur ca-ti place, si evident ma abonez la un loc in primul rand, cand vei incepe ceva asemanator, sper cat mai repede.
O alta chestiune ar fi ca totusi pana la IREPROSABIL, ar mai fi ceva; multumesc.
Cele bune.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 09-05-2010, 21:17:01
:P :P :P  ambele modele arata pana acum.....   IREPROSABIL.  :14:
Prima oara am citit IRESPONSABIL ....  :))
SPOR Fragata si mersi de ghiulele. Ce bine e ca ai sursa de inspira?ie.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 13-05-2010, 13:57:10
  Dat fiind ca ,,sectorul'' nu abunda in celebritati, poti lasa modestia deoparte si accepta ca arata ireprosabil, mai ales ca daca afirmatia e facuta de mai mult de 2 persoane, cel putin 90% e reala.
  E si aici o comuna in care se stie la care casa locuieste un navigator. La poarta sunt binte pe post de bancute, rotile de la fantana sunt din timone de slep iar pe ici pe colo, la camara, geamurile sunt inlocuite cu hublouri plus o serie de alte dotari de bord in special provenite de la slepuri, adaptate la uzul gospodaresc. Ghiulele nu au ca nu permite legislatia, poate doar pitulate pe undeva la pastrare ca s-au mai gasit si tancuri perfect conservate.
 - tunurile de pe copastie sunt falconete iar drapelul arborat la nave se numeste pavilion.
                                                                       Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: tavi din 17-05-2010, 22:28:56
  E si aici o comuna in care se stie la care casa locuieste un navigator. La poarta sunt binte pe post de bancute, rotile de la fantana sunt din timone de slep iar pe ici pe colo, la camara, geamurile sunt inlocuite cu hublouri plus o serie de alte dotari de bord in special provenite de la slepuri.
  :)) :)) Inseamna ca .......acolo s-a dus mandria flotei Romane. Si eu care ma gandeam ca a fost vanduta prin lume ?!
  Acum lasand gluma la o parte, sincer vorbind mie unul imi este rusine , pacat, mare pacat ca multe nave celebte ale Romaniei, au fost lasate in paragina si la mana h........ , nu pot sa pronunt cuvantul. Ma doare sufletul ca am vazut cu ochii mei cum unele nave au fost pur si simplu parasite si lasate sa fie macelarite de asa numitii negustori de fier vechi si nu numai, asa se intampa si in momentul de fata si cu tara noastra dar si cu poporul roman.
 Romanul  :19:  linistit ............. NO COMENT!!!!!!!!!!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 18-05-2010, 09:23:04
  :)) :)) Inseamna ca .......acolo s-a dus mandria flotei Romane. Si eu care ma gandeam ca a fost vanduta prin lume ?!
  Acum lasand gluma la o parte, sincer vorbind mie unul imi este rusine , pacat, mare pacat ca multe nave celebte ale Romaniei, au fost lasate in paragina si la mana h........ , nu pot sa pronunt cuvantul. Ma doare sufletul ca am vazut cu ochii mei cum unele nave au fost pur si simplu parasite si lasate sa fie macelarite de asa numitii negustori de fier vechi si nu numai, asa se intampa si in momentul de fata si cu tara noastra dar si cu poporul roman.
 Romanul  :19:  linistit ............. NO COMENT!!!!!!!!!!

Nu pot decat sa fiu de acord cu tine.
 
As avea insa o intrebare, as cere o parere.
M-am gandit sa-i adaug cutter-ului meu o barca. As pune-o pe cea de la francez, schimband putin culorile, ma gandesc ca nu era diferenta mare intre una franceza si una engleza. Deasupra bocaportilor din spatele pompelor. Barca are ceva peste 2 cm si ar incapea foarte bine, pe doi suporti, intre pompe si bechia(sper ca am zis bine) carmei.
Ce parere aveti?
Multumesc anticipat.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 18-05-2010, 21:34:10
Tavi- sunt multe de spus pe tema asta dar din pacate raman doar discutii la coltul strazii. Realitatea e cruda in domeniu ca de altfel in general iar asta se datoreaza atat  :19:  cat si  :9:  iar acum cand  :8:  e cam tarziu. Nu vreau sa fie considerat incitare la violenta si nici nu sunt adeptul unei astfel de solutii dar  consider ca singura cale de a o coti pe calea buna e folosirea democratica a parului stramosesc pe spinarea celor care in numele democratiei au furat inclusiv sufletul din noi.
 
Capitane - grecii au o vorba - orice barca care poate lua pe bord o alta barca e vapor. In genere orice nava are macar o barca de serviciu/salvare iar cuterele nu fac exceptie. Multe au la pupa inafara bordului un grui special pentru asa ceva, cu doua brate laterale asemanator cu gruiele de capon din prova dar orientate spre inapoi, barca fiind atarnata acolo. In felul asta se economiseste din spatiul destul de rastrans oferit de punte. Nu e nici o problema sa pui barca si pe punte doar sa tii seama de proportii, 2 cm mi se par cam putin chiar si pentru un pui (puiul, indiferent cat de tentanta e alternativa, e o ambarcatiune de serviciu de mici dimensiuni)
  Iar bechia e o chestie pe care isi sprijina coada avioanele la carma se foloseste pentru manevrare echea. Barca se poate pune sau cu fundul in sus sau pe cavalet (exclus suporti)
                                                        Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 18-05-2010, 22:12:31

 
Capitane - grecii au o vorba - orice barca care poate lua pe bord o alta barca e vapor. In genere orice nava are macar o barca de serviciu/salvare iar cuterele nu fac exceptie. Multe au la pupa inafara bordului un grui special pentru asa ceva, cu doua brate laterale asemanator cu gruiele de capon din prova dar orientate spre inapoi, barca fiind atarnata acolo. In felul asta se economiseste din spatiul destul de rastrans oferit de punte. Nu e nici o problema sa pui barca si pe punte doar sa tii seama de proportii, 2 cm mi se par cam putin chiar si pentru un pui (puiul, indiferent cat de tentanta e alternativa, e o ambarcatiune de serviciu de mici dimensiuni)
  Iar bechia e o chestie pe care isi sprijina coada avioanele la carma se foloseste pentru manevrare echea. Barca se poate pune sau cu fundul in sus sau pe cavalet (exclus suporti)
                                                        Spor!

La 2cm, mai exact 2,1cm, ar fi la 1/96 cam 2,01 m. Daca e cam mica o sa masor o barca de la Leocadia sau de la franceza La Belle Poule, insa prea mare nu stiu cum ar intra acolo,... sa vad. Dar care era dimensiunea unei asemenea barci? Zic barca pentru ca in romaneste pur si simplu nu cunosc denumirile specifice ale fiecarei barci de la bord, stiu ca erau de mai multe marimi si utilitatea lor, dar nu le-am invatat in romaneste.
 Le stiu ca lancha(aprox. 12,5m), bote(aprox.10m) si sereni sau botecillo (aprox. 8m) asta ca tip de ambarcatiune ce era purtata la bord si ca numar in functie de tipul de nava, iar  la dimensiunile astea nu stiu cum ar incapea acolo, sa vedem.
 In privinta sistemului de prindere am vazut cum ar fi, dar cum nu e prevazut cu acele brate, voi incerca fixarea pe punte, pe cavalet, la asta ma gandeam dealtfel, dar am scris gresit.
Multumesc de ajutor.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 19-05-2010, 04:01:38
       Poti face o aproximare dupa latimea Alertului la oglinda, barca poate fi cu 4-5 mm mai lunga. Daca nu te incadrezi cu dimensiunile o poti pune cu burta in sus si putin cas ca sa incapa. Detalii alta data , acum sunt la servici.
                                                              Spor!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 19-05-2010, 08:52:04
Multumesc. La sf. de saptamana voi studia problema.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 23-05-2010, 16:03:47
¡FINAL!
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 23-05-2010, 16:04:58
Timbrul si legaturile sarturilor.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 23-05-2010, 16:07:07
Eu nu am spart sticla. Era pacat :)) .
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 23-05-2010, 16:12:28
Domnilor sper sa va placa. Pentru mine rezultatul e multumitor, iar speranta e ca urmatoarea sa fie ceva mult mai bine. Am lucrat la ea cu placere, cu multa pasiune si mai ales cu timp, deoarece din pacata sunt in somaj, pentru asta a mers si asa repede.
 Vele, mai mult ca sigur ca nu va avea. De asemenea nu o voi mai pune in cutia cu "apa", dar sigur in una de sticla.
Viitorul proiect, sigur o fregata, din multimea oferita de Shipyard. Pana acum am achizitionat deja doua, dar nu sunt inca decis. Poate ma ajutati voi :2: .
Cele bune si duminica placuta in continuare.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Claudiu din 23-05-2010, 18:50:04
FELICITaRI !!!!   :16: :16: :16:
 
in legatura cu alegerea viitoarei fregate, grea decizie.... mergi pe inspira?ie.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: Morden din 24-05-2010, 17:33:30
Felicitari foarte frumos :16:
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: DragosP din 24-05-2010, 21:53:44
Doar juma' de sticla ai consumat ?!?  :)) :)) :)) :))
Frumoasa realizare , felicitari !
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 24-05-2010, 22:28:21
Doar juma' de sticla ai consumat ?!?  :)) :)) :)) :))

Pai goala nu o mai puneam in poza ci in containerul verde pentru sticla(pentru reciclare) :2: .
 
 :)) :)) :)) :)) :))
 
Pentru companieri: Ma bucur ca va place si va multumesc pentru aprecieri.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 25-05-2010, 02:56:56
        Desi sunt toate motivele, eu nu te felicit. In primul rand ca ai pilit de unul singur din bunatate de licoare iar in al doilea rand, spuneam mai acum catva timp ca pastrez felicitarile pentru cand e gata. INCA nu e.
       Intamplarea a facut sa primesc niste materiale referitoare la Alert si dat fiind ca erai interesat de aspect iti atasez 2 imagini. Sa nu crezi ca din cauza asta am zis ca inca nu e gata. Cauza e alta si te las sa ghicesti - ai voie de trei ori.
                                     Spor !
     
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 25-05-2010, 10:02:04
    ...      Intamplarea a facut sa primesc niste materiale referitoare la Alert si dat fiind ca erai interesat de aspect iti atasez 2 imagini. Sa nu crezi ca din cauza asta am zis ca inca nu e gata. Cauza e alta si te las sa ghicesti - ai voie de trei ori....
                                     Spor !
 

Intre 1763 si 1835, au existat in Royal Navy saisprezece nave cu acest nume, cutter-e sau schooner-e, armate cu 8, 14 si 16 tunuri(ma refer la bateria principala), si probabil, multe dintre ele cu falconete, dar cel putin din ce am gasit eu, niciunul cu 12 asa cum da Shipyard.
Tu ai in fotografie un model cu 12 sau 14 tunuri, nu stiu( nu se vede tot) si un plan unde ar aparea cu 8. Apoi in fotografia cu modelul, barca apare pe lateral(daca vad bine), ceea ce mi se pare cam ciudata asezarea, nu am mai vazut asa ceva, ar face, in caz de urgenta, inutilizabila parte din bateria tribord, dar poate nu vad bine si ma insel. Apoi dupa aspect pare a fi construit dupa 1800 sau cel putin pe aproape(putin inainte sau dupa as inclina).
Revenind la aspect Shipyard cred ca a mers putin pe o varianta "comerciala", un amestec de Alert-i.De exemplu Anatomy of the ship Alert 1777(mult draga unora de pe la noi) nu da bocaporti.
Deci chiar nu imi dau seama la ce te referi.
Probabil ca nu e in sticla sau ca nu am pus vele.
Cele bune.
 
 
P.S. Revenind la citat, intamplarea face ca materialul sa apara dupa ce modelul e gata. :)) :)) :))
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: traian din 25-05-2010, 10:53:38
      Iar despici firul in mai mult decat se poate. Am atasat pozele doar in ideea de a raspunde intrebarii tale mai vechi legata de barca. Nu am zis ca trebuie sau nu trebuie, ca ar fi sau nu bine asa.
    Ca sa nu mai fie interpretari, nu pot considera Alertul gata pana cand nu va avea velele invergate dar asta e doar opinia mea, nu pot sustine ca asa trebuie sa fie. Pana acum arata bine si nu pot decat sa te felicit.
                                                             Spor.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: fragata din 25-05-2010, 11:24:23
Am inteles. De acord cu tine.
Sa vedem in concediul Almirantei, cum va fi cu velele, promisiunea o am.
Titlu: Re: HMS Alert
Scris de: SORY1976 din 18-10-2010, 19:50:20
Salutare.....a iesit super...la mai multe
 
Respect Maxim