Sa spun oleaca si povestea nu prea lunga dar consistenta a micului si puternicului Fw 190.
Conceput in 1937, in acelasi moment cu Hawker typhoon, pentru a inlocui prima generatie de avioane de vanatoare si interceptare( in cazul Luftwaffe, Bf 109),Fw 190 a fost oferit cu doua variante de motorizare, Daimler-Benz DB 601 si motorul cu cilindri dispusi radial BMW 139,cel din urma fiind ales datorita capacitatii de a da o putere mai mare.
Primul prototip a zburat pe data de 1 iunie 1939.
Fw 190 a fost un avion monoplan cu aripa joasa, cu tren de aterizare escamotabil.Motorul
masiv era adapostit intr-un fuselaj zvelt echipat cu o cupola a cabinei ce oferea un camp vizual pilotului excelent.Construit in intregime din metal cu un invelis tensionat din duraluminiu si un tren de aterizare foarte lar ce asigura aparatului o stabilitate foarte buna in comparatie cu Bf-ul 109