Machete din carton - Forum
Machete in lucru => Vehicule militare => Subiect creat de: eddie din 27-05-2013, 12:33:57
-
Buna ziua, dragilor. Asa cum am promis de vineri, iata-mi inscrierea in acest concurs.
Kit-ul care mi-a atras atentia de ceva vreme, considerat de subsemnatul demn de a fi prezentat in fata domniilor voastre este modelul “transportorului de trupe blindat” BTR 152 V1, editat de Orlik la scara 1:25. Un kit excelent, ca de altfel toate kit-urile Orlik care mi-au trecut prin mana. Multe detalii, print de calitate, premise necesare pentru un model reusit. Necesare dar nu suficiente. Depinde de mine daca va iesi un fel de roaba, sau va semana cu acest vehicul care inca se mai afla serviciu dupa 63 de ani de la aparitia primului exemplar. Mi-ar placea sa construiesc o varianta de inmatriculare autohtona. Daca nu voi gasi suficiente informatii, atunci voi alege una dintre cele trei variante de inmatriculare oferite de kit.
Succes tuturor concurentilor!
Iata pozele necesare validarii.
-
Succes !!
-
Felicitari pentru alegere. Asteptam cu :13: constructia. Bafta multa.
Stima si respect sincer :14:
-
Si a aparut al treilea proiect rusesc, spor la concurs!
-
Multumesc mult!
-
Noo! Noo! ... Ce avem noi aici ?????? Asa vasazica , te dai bine cu rusnaci :)) :)) si cu ce ???? cu BTR-ul 152 V1 !! Interesanta abordare..... Toate ca toate dar se pare ca pe langa japoneza tre' sa invat si rusa ... si cum i-mi place .... asa cum place lu' Azorica lantul..... sigur o sa invat ...vixa. Ori si cum..... felicitari pentru curajul de care dai dovada si ... spor ca o sa ai nevoie din belsug . Apropos..... vrei sa sti cate piese ti-a pus Orlik la dispozitie pentru acest Kit ????? :2: :2: :2: Cred ca nu vrei sa afli..... :10: :10: , e mult mai bine ..... . ori si cum.... se pare ca m-am prostit de-a binelea , de la un timp ...incep sa numar toate piesele din kiturile de cartoan pe care le detin.... pana acum ...recordul absolut apartine cuirasatului Missourri de la GPM in umila scara de 1:200 cu peste 16.000 piese.
-
Daca stii cate are BTR-ul, chiar sunt curios. Daca nu, nu tre sa te apuci acum de treaba :)) Ce m-ar interesa si mai mult e daca macar una din cele doua inmatriculari de care am aflat pana acum, respectiv E 181 sau E 182 s-ar potrivi modelului meu :20:
-
Ho-ho-ho, vad ca lupta devine tot mai acerba.
-
Bine ai venit la linia de start.....succes cu acest model care este superb...suntem coplesiti de japonezi in concursul asta dar nici noi tovarasii nu ne vom lasa cu una cu doua vom taia pana la ultima fasiuta de carton
-
Sincer, eu m-as lasa nitel coplesit de japoneza lu' Cos... :2:
-
Frumos modelul. Spor la constructie! :27:
-
Multumesc, Florin! Si mie imi place mult, sper ca se va vedea in constructie :14:
-
Pentru ca, dragii mei, se spune ca inceputul este cel mai greu, ar trebui ca totul de acum inainte sa fie o plimbare sub parfumul florilor de cires in prag de seara... Stim cu totii impreuna cu cine :10:
Asadar prieteni, INCEPUTUL!
Cum altfel decat cu ansamblul de piese numarul 1...
-
Astept cu maxim interes urmarea. A ... sa nu uit iti dau gheisa pentru o plimbare dar sa ai grija de ea :))
Stima si respect sincer :14:
-
Multumesc, Cos. Promit :14:
Pentru ca am inceput constructia (sigur, nu prea v-ati dat seama dupa prima imagine), m-am gandit sa va prezint si cateva informatii referitoare la blindatul cu pricina. Acesta va fi modul meu de prezentare al acestui subiect pe parcursul concursului. respectiv printre postarile legate strict de constructie, voi insera unele care vor contine doar date tehnice, istorice, imagini ale modelului real, etc.
Asadar...
"in timpul celui de-al Doilea azboi Mondial, armatele germane, britanice si americane au folosit pe scara larga transportoare blindate pentru trupe. La sfarsitul razboiului, armata sovietica a realizat ca, dintre toate fortele armate majore ale lumii, era singura care nu avea formatiuni de infanterie mecanizata puternice. Folosirea tancurilor pentru transportul soldatilor si lipsa unor transportoare blindate pentru trupe (cu exceptia unor semisenilate de fabricatie americana imprumutate prin sistemulLend-Lease) au condus la pierderile mari ale infanteriei sovietice din timpul razboiului.
Dezvoltarea unui transportor blindat pentru trupe a avut astfel prioritate. Inginerii sovietici s-au inspirat din semisenilatele germane SdKfz 251 si din cele americane M3. Dezvoltarea noului transportor blindat pentru trupe a inceput in luna noiembrie a anului 1946 la fabrica ZiS. Proiectarea vehiculului blindat a fost realizata de o echipa (care includea ingineri precum K. M. Androsow, A. P. Pietrenko, W. F. Rodionow si P. P. Czerniajew) condusa de B. M. Fitterman. Primele doua prototipuri au fost gata in luna mai a anului 1947 si au fost urmate de trei serii experimentale. Vehiculul blindat a intrat in dotarea armatei sovietice la 24 martie 1950 sub denumirea BTR-152 (abreviere de la Bronetransporter, in rusa ???, ???????????????? care insemna literalmente transportor blindat).
BTR-152 avea la baza sasiul camionului ZiS – 151 cu tractiune 6×6, fiind practic o varianta blindata a acestuia. Desi folosea un motor mai puternic, cele 5 tone suplimentare de blindaj au afectat mobilitatea vehiculului, care s-a dovedit a fi insuficienta pe teren framantat. Cateva variante imbunatatite care au intrat ulterior in productie au fost proiectate de catre W. F. Rodionow si N. I. Or?ow. Acestea au remediat unele dintre problemele vehiculului, precum lipsa plafonului si mobilitatea. Un sistem centralizat de ajustare a presiunii pneurilor a fost adaugat pentru a optimiza tractiunea pe teren accidentat. Productia transportorului blindat BTR-152 a fost oprita in 1962. Aproximativ 15000 de exemplare au fost construite."
Sursa: http://ro.wikipedia.org/ (http://ro.wikipedia.org/)
-
Constructia a continuat prin asamblarea tuturor pieselor 1.
-
Si 2.
-
La ansamblul cu numarul 3 lucrez intens :21:
-
Asa man dai drumu la :18: ......incepi bine....spor la treaba
-
Multumesc, Sory! :14:
-
Hai nea Eddie....hai nea Eddie.....davai davai man
-
Sunt ceva mai avansat. Dupa ultima fotografie am finalizat si piesele cu numarul 4. In weekend nu sunt acasa asa ca poze si alte activitati constructive voi presta duminica seara si luni. Un weekend daca nu productiv modelistic atunci macar relaxant prin alte mijloace! :14: P.S. Scuzati micile greseli din postul meu cu date istorice. Am prelucrat textul scotand link-urile, insa cu prea putina atentie. Voi fi mai atent pe viitor!
-
Piesele cu numerele 4 si 5 sunt decupate, bibilite si lipite. Sasiul incepe sa capete contur. Am incercat sa-i imbunatatesc nitel aspectul scotandu-i in relief niturile. De mare folos mi-a fost "preduceaua" de 0,8 mm confectionata dintr-un ac de seringa.
-
Nu am colorat canturile deoarece intentionez sa vopsesc modelul. Pentru sasiu si ce se mai gaseste pe dedesubt, ma gandeam la un negru mat. Eventual peste un strat de aracet mai putin diluat, sa nu fie neted. Ce parere aveti?
-
Super. Ideea cu niturile este senzationala. Spor in continuare!
-
Ideea cu niturile este senzationala.
Si ideea cu piulitele e grozava. Ambele ne "apartin" in aceeasi masura. Trebuie sa multumim celor care isi impartasesc experienta pentru ca noi sa evoluam mai cu spor :14:
-
Asa man merge treaba......spor in continuare la :18:
-
In comparatie cu a ta, forfecu?a mea e din cea mica, de pielite :)) Multumesc!
-
Mica si inceata forfecuta mea, dar... :20: mergem inainte!
Stadiul actual.
-
Alte detalii constructive...
:14:
-
Man imi place ce vad spor la treaba in continuare....se pare ca ai dat drumul la foarfeca nu gluma....
-
Multumesc! Timid, e drept, dar merge treaba.
Revin cu intrebarea, poate stie cineva, daca la blindatele epocii se preteaza un negru mat pe sub caroserie, sasiu, etc.
Multumesc! :14:
-
Nu mai inteleg nimic. Ziceai ca ai o foarfecuta mica de unghii, ca nu este asa de mare ca a lui Sory. Pai atunci trebuie sa aibe o viteza de lucru de numa numa de ai avansat asa rapid cu lucrarea :)) . Spor la :18: in continuare
Stima si respect sincer :14:
-
Multumesc, Cos! Chiar imi trebuie. Multe piesulici mici, mici. Cu o foarfeca mai serioasa nici nu as avea ce face :))
Am mai avansat nitel fata de poze, mai am putin si-i dau la gata acumulatorul.
Spor tuturor!
-
foarte tare :14: :16: :27:
-
Multumesc! :14:
-
bravo eddie! super Armoured Personel Carrier-ul pana acum
-
Faci lucru bine tovarase! Foarte bine :))
-
???????, ???????!Ma straduiesc :) Sunt ceva mai avansat, revin curand cu imagini. :14:
-
Stadiul actual al constructiei...
-
Ce mai, ne pregatim de vopsitorie. Stiti vreun meserias bun?... :20:
-
Ma ofer eu , da..... imparti premiul ????? :)) :)) :)) :)) 90% eu, 3% tu si restul de 7 % merge la public, plus ca....... BTR-ul ramane la mine :)) :)) :)) :)) :)) :))
-
Asta da targ !!! :)) :)) :))
-
Iti propun eu un targ, iti vopsesc eu modelul, modelul ramane la tine, diploma la fel, iar premiul cel mare il iau eu.Ce zici?
-
Si un pont , vorbesc eu cu membri forumului, inclusiv cu tavi, sa te voteze. :27: , Dupa care rezolv eu cu :3:
-
Arata foarte bine, astept primul strat de vopsea :27: :1:
-
Ioi, cate oferte :20:
Facem asa... Vopsesc eu rusnacul, premiul mare sau mic vom vedea noi la cine va ajunge, diploma o voi pastra cu onoare si mare drag pentru ca sper sa ajung cu macheta la final si mai ramane...
:3: cu prima ocazie, daca cu toti odata e mai greu, pe rand macar!
Respect! :14:
-
Nimic nou? :23:
-
Asa simt ca anul acesta este anul machetelor reusite si frumoase, felicitari!
-
Rusnacul meu e la uscat... se perpeleste pe sezlong cand pe o parte, cand pe alta...Cred ca prefera o vopsea pe baza de alcool :(
-
Multumesc, Janos.
Sper ca ma voi ridica la un nivel cat mai apropiat de al minunilor ce ies din mainile colegilor de aici.
Alcoolul... aaaaa, vopseaua, pardon! Vopseaua s-a uscat, deci iata stadiul actual:
-
La ultima poza am vazut sau vazut-am ca sunt unele locuri unde e cam nelucios cartonul acolo ar merge rugina bine.
-
Sa stii ca la asta ma gandeam si eu... sunt zonele unde am slefuit/chituit nitel inainte si cartonul a absorbit altfel vopseaua. Daca as stii sa le fac, insa :20:
-
Anul trecut i-am spus si la Cos sa faca exercitiu pe o bucata de carton si se poate ajunge la ce vrei sa faci e bine sa fie cit mai subtire diluata vopseaua.
-
Promit sa incerc! :14:
-
frumos lucrat . Felicitari si spor in continuare
Stima si respect sincer :14:
-
Acum am facut pozele dar am constatat ca imi lipseste programul de redimensionat... Postez in cateva minute. Daca e prea tarziu, e vina mea, oricum :14:
-
Ar fi pacat sa fi descalificat. :23:
-
Am instalat repede ce-mi trebuia si revin cu pozele.
Am reusit sa lipesc la locul lor piesele vopsite si am inceput constructia motorului.
Daca se inchide topicul, nu-i suparare.
Respect!
:14:
-
A iesit super. Spor in continuare si multa multa sanatate.
Stima si respect sincer :14:
-
Super, e foarte fain.
-
Multumesc mult, dragilor! :14:
-
"Keep up the good work!". :27:
-
Frumos man hai cu continuarea....spor in continuare
-
Greu, tare greu cu timpul, dar am reusit sa mai adaug cateva detalii motorului saptamana trecuta. Iata-le...
-
BAGA MARE OMULE!
-
Hai spre finis domnule ca se poate. Iese fain de tot. :13:
Stima si respect sincer :14:
-
Multumesc, dragilor! Ma straduiesc, acum ii fac distributia. Stie cineva cat e un set de role intinzatoare si o pompa de apa pentru un motor de BTR? :28:
-
Cine stie, poate le poti lua la second hand din Rusia :'( . Bafta multa in continuare si spor la :18:
Stima si respect sincer :14:
-
Seara buna, dragilor! Cu parere de rau pentru ca nu am reusit sa finalizez modelul, rog administratorii sa mute topicul in subforumul "Machete in lucru". Felicitari tuturor! :14:
-
Mult spor in continuare !
-
Multumesc, Dragos! :14: