Machete din carton - Forum
Machete in lucru => Aeromodele => Subiect creat de: florin77 din 24-06-2015, 22:25:40
-
Salutare tuturor,Vreau sa ma inscriu in concurs cu modelul Mi-4A scara 1:33 (de la GPM).
-
Super, esti ok, bafta!
-
Alta zburatoare. Se aproba, bafta.
-
Bine ai venit. Mult succes. Frumoasa alegere.
-
Bine ai veit si succes
-
Faina alegere sa vedem constructia :14:
-
DEZVOLTARE: Lucrarile de proiectare pentru elicopterul Mi-4 a inceput in a doua jumatate a anului 1951, iar aeronava a zburat pentru prima data in forma de prototip in luna august 1952 la Ziua Aviatiei sovietice in Tushino.
Mi-4 a fost conceput ca raspuns la modelul american H-19 Chickasaw in timpul razboiului din Coreea si pentru a inlocui modelul MI-1.
Productia acestui model este considerat a fi incetat in jurul anului 1964, timp in care cateva mii au fost construite atat in ??Uniunea Sovietica cat si in China.
Mi-4 a fost produs initial ca un elicopter pentru transport trupe si asalt pentru fortele armate sovietice. Aceasta versiune se caracterizeaza prin ferestre circulare la cabina si un carenaj ventral, in care un observator poate sa stationeze, daca este necesar.
LOG OPERATIONAL: Elicopterul de transport Mi-4 a fost pus la inceput in serviciul Armatei Aviatiei sovietice, a fost folosit pe scara larga atat in ??cadrul fortelor armate si in economia nationala si de mai multe decenii a ramas principalul tip de elicopter in inventarul Fortelor sovietice armate si a flotei aeriane civile. Mi-4 a iesit din serviciu cu dezvoltarea lui MI-8. Nu mai este utilizat de catre Fortele Aeriene ruse, desi a ramas in functiune, in unele tari, ca un elicopter de utilitate sau ca un transport militar o vreme. Albania a fost considerata ca fiind tara finala a folosiri elicopterul MI-4 si pana in anul 2005 toate au fost scoase din functiune. Mi-4 a jucat un rol foarte important in Bangladesh in razboiul de eliberare din 1971.
La fel ca UH-1 Huey, dupa ce au fost eliminate treptat din serviciul militar, a fost folosit in diferite roluri interne: de cautare si salvare, de stingere a incendiilor, expeditii polare, elicopter de marfa, zborurile comerciale si multe altele.
Variante
V-12 protipul. Denumire refolosita pentru Mi-12.
Mi-4 (NATO - Hound-A) versiune la productia de baza.
Mi-4A Versiune de asalt si de transport.
Mi-4AV Varianta armata bazata pe versiunea Mi-4A.
Mi-4GF Varianta demilitarizata Mi-4 pentru utilizare in versiunea de transport aerian civil.
Mi-4L Lyukes Sase scaune, uneori transformata intr-o ambulanta aeriana a versiunii.
Mi-4LV Varianta pentru stingerea incediilor Mi-4L.
Mi-4M (NATO - Hound-C) Varianta inarmata si de suport aerian, dotat cu un pistol foisor. De asemenea aplicat alternativ la Mi-4VM, si, de asemenea, reutilizate pentru varianta ambulanta pentru Ministerul Sovietic al Sanatatii. Denumirea de export a versiunii Mi-4ME.
Mi-4MR Varianta modificata si imbunatatita a versiunii Mi-4VM.
Mi-4P / Mi-4VP Elicopter civil de transport, cu capacitate pentru intre 8 si 11 de pasageri, plus opt brancarde si un insotitor medical pentru ambulanta aeriana.
Mi-4PL ( NATO - Hound-B) Varianta de razboi anti-submarin.
Mi-4PS versiune SAR.
Mi-4S Salon elicopter pentru transport VIP-uri.
Mi-4Skh elicopter cu roluri multiple in domeniul agricol, cu un container chimic mare in cabina principala. De asemenea, utilizat ca un elicopter pentru stingerea incendiilor.
Mi-4T Versiune produsa major de productie militara pentru stingere a incendiilor, echipat cu un rotor principal cu diametru mare si ferestre bombate.
Mi-4VM (VM-12) Varianta de razboi anti-submarin.
Mi-4BT Varianta pentru a scoate mine cu plutitoare.
Mi-4RI varianta Mi-4M echipata cu sonar experimental.
Mi-4MT Varianta bazata pe Mi-4M cu torpedou de transport atac ASW (criminal).
Mi-4MU Varianta de atac.
Mi-4MO Elicopter de cautare cu sonar Oka .
Mi-4MS Elicopter de cautare cu sonar Soora senzor infrarosu.
Mi-4FV (Mi-4KV) elicopter pentru fotografii si pentru orientare.
Mi-4Schch "versiune Polar" a versiunii Mi-4FV pentru lucru la Arctica sovietica si pentru statiile de cercetare din Antarctica.
Mi-4SP Varianta de salvare cu modificari speciale.
Mi-4PG Versiunea experimentala echipata cu o sarcina externa sling system.
Mi-4SV Mi-4 cu o izolatie termica buna pentru a lucra in nordul extrem.
Si multe alte versiuni (Mi-4N "Filin", Mi-4KK (Mi-4VKP), Mi-4KU (Mi-4VPU), Mi-4U, Mi-4GR, Mi-4TARK, Mi-4MK (Mi-4PP), Mi-4UM)
Operatori care au avut in dotare acest model: Soviet Union, Afghanistan, Albania, Algeria, Bangladesh, Bulgaria, Cambodia, China, Cuba, Cehoslovacia, Germania, etc si Romania.
Specificatitii (Mi-4A)
Caracteristici generale Echipaj: Unul sau doi piloti Capacitate: 16 soldati sau incarcatura peste 1,600 kg Lungime: 16.80 m Diametru rotor: 21.00 m Inaltime: 4.40 m Greutate (fara incarcatura): 5,100 kg Greutate (cu incarcatura): 7,150 kg Greutate Max. pentru decolare: 7,550 kg Motor: 1 × Shvetsov ASh-82V radial engine, 1,250 kW (1,675 CP) Performante: Viteza maxima: 185 km/h Raza: 500 km Altitudine max: 5,500 m
Intamplare adevarata cu acest model MI-4 in Romania:
In data de 29 noiembrie 1963 acest elicopter Mi-4/YR-EMB a salvat 22 marinari turci pe de pe o nava esuata la Gura Portitei.
Echipajul era compus din pilot comandant Constantin ?tefanescu, pilot secund Ion Tudose ?i mecanicii de bord Stan Georgescu, Marin Ilie ?i Constantin Branescu
Sursa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-4 (https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-4)
http://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-4.php (http://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-4.php)
http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/social/o-jumatate-de-secol-de-neuitat-amintiri-despre-prima-misiune-de-salvare-realizata-cu-elicopterul-in-romania-477986.html (http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/social/o-jumatate-de-secol-de-neuitat-amintiri-despre-prima-misiune-de-salvare-realizata-cu-elicopterul-in-romania-477986.html)
-
Salutare tuturor!Urez mult spor concurentilor - machetele de anul acest sunt impresionante!
Am inceput si eu lucrul la modelul meu si am inceput conform cu schema revistei cu Scheletul elicopterului - nu prea am cu ce sa ma laud aici - piesele sunt deja taiate doar ca la un moment dat a trebuit sa imi dau seama cam cum ar trebui sa se execute montajul - pozele din revista nu prea m-au ajutat.
-
Place nota 10*
-
Bravo pentru prezentare! Apreciez in prezentare amanuntele pe care nu le gasesti peste tot, gen intamplari deosebite la care au luat parte modelele, identificarea unei fotografii cu modelul care urmeaza a fi asamblat etc. Spor la treaba.
-
:23: poze, poze??????????????/
-
Salutare tuturor si La multi ani in noul an 2016!
Vreau sa postez niste poze cu progresul la aceasta macheta.
(Elemente din cabina pilotilor)
-
alte poze
-
...
-
asamblare cabina
-
plafon cabina si geamuri frontale.
-
+ Scaunele pasagerilor :)
-
M-am apucat de partea din spate si aici am descoperit o problema legata de kit. Piesa A59 (L si P) ar trebui decupata un pic pentru a se potrivi pe schelet.
Sper ca piesele ce urmeaza in aceasta sectiune sa se potriveasca. :20:
-
La piesa A59 (L+P) m-am grabit cu lipitul. Aceasta piesa trebuia lipita pe exterior si nu in interiora >:( . In orice caz, am mers mai departe :(
-
...
-
...
-
...
-
cam aici am ajuns. :) :)
-
Multe piese complicate, dar le-ai dovedit :27:
-
Frumos! Prinde forma. Spor! :18:
-
Complecs,domle',complecs!Place!
-
Salutare tuturor,
Claudiu, lucian, ary - multumesc pentru incurajari.
Am continuat lucrul la coada helicopterului + niste poze detaliate cu o piesa care mi s-a parut interesanta.
-
...
-
Salutare tuturor!
Am continuat lucrul ... cu lipirea cozii si acum pot sa spun ca acest model este imens :)
-
...
-
Arma din dotare ...
-
continuare arma + compartimentul armei.
Cam atat deocamdata.
Spor la pigulit tututor!
-
:27: Spor!
-
Puscociul ala arata bine rau!!!Desi sunt multe piese ce nu raman la vedere,multumirea de a le stii la locul lor e mare!!Spor!