Machete din carton - Forum
Machete in lucru => Vehicule civile => Subiect creat de: Profiler din 29-10-2009, 11:15:54
-
Salutare tuturor! :14:
fiind pasionat de sporturile cu motor, in special de drifting, ceva timp in urma am decis sa construiesc un bolid pregatit pentru acest tip de competitzii. alegerea a fost simpla - Trueno AE86, sau cum ii zic niponii Hachi Roku (86 in jap.) reprezinta cel mai clasic automobil pentru drift, mai ales ca celebrul Keiichi Tsuchiya ("tatal" de drept al tehnicii, dar si al competitziilor de drift) a inceput anume de la acest automobil.
deci, in final as vrea sa am ceva de genul acesta, la un grad maxim de detalizare.
-
modelul meu are o istorie destul de interesanta. am inceput lucrul inca in mai, pe data de 16 cred ca. am un amic in Belarus, care se ocupa de redactare 3D si uneori mai face si desfasurate pentru modele. ei bine, la rugamintea mea s-a ocupat de caroseria Truenei, in rezultat fiind obtinut un model destul de simplutz, dar cu vaste posibilitati de upgrade. modelul este in PDF, la dorintza il pot expune pentru download. drepturile de autor imi apartzin :).
am lipit imediat caroseria si am inceput lucrul asupra maruntailor. in mai putin de o saptamana aveam acest rezultat.
-
undeva intr-o o luna aveam pe masa cam asa ceva.
trebuie mentzionat faptul ca nu am prea avut desene tehnice si practic toate elementele au fost reproduse dupa poze ( slavit fie numele Internetului :D).
-
problema a parut cand a trebuit sa incep sa fac motorul. la un momen dat, m-am oprit si nu am mai incercat sa fac nimic mai departe - nu puteam. apatia asta a durat nici mai mult nici mai putzin trei luni (!) dupa care am inceput sa ma intreb de ce nu merge. astfel, intr-o buna zi, am intzeles ca nu-mi place deloc ceea ce am facut pana acum si daca e sa fac o Trueno, tre' s-o fac de la 0. asa si am hotarat - am scos cateva elemente de pe caroseria veche si am aruncat restul. :20:
-
intre timp am facut rost de o carte tehnica pentru AE86 in care erau si ceva desene tehnice. reusind sa le aduc la scara necesara (~1/16) am inceput lucrul. normal, am purces de la structura de forta a caroseriei, care a fost executata din carton de 2 mm lipit in doua straturi, indoit asa cum trebuie dupa care imbibat cu superglue. dupa cum veti vedea in continuare, aceasta combinatie este extraordinar de des folosita de catre mine, din cauza calitatilor sale foarte bune. dupa intarirea cleiului, toata constructia capata o duritata ridicata, comparabila cu cea a plasticului, se prelucreaza relativ usor cu un rashpel sau o pila marunta, eventual hartie abraziva.
(http://i074.radikal.ru/0910/3a/806485816ca2.jpg)
(http://s16.radikal.ru/i190/0910/b2/2f4248062037.jpg)
comparativ cu prima varianta
(http://i010.radikal.ru/0910/7c/3cc259b8e67b.jpg)
-
Si balul e deschis.
Esti primul care posteaza.Eu nu sunt de auto, dar imi place ce faci acolo.Speram ca la final sa arate ca cea din poza.
Cele bune.
-
usurel, am ajuns aici
(http://i010.radikal.ru/0910/ed/c8af4ba26d89.jpg)
(http://s54.radikal.ru/i146/0910/03/768a846fd168.jpg)
(http://i046.radikal.ru/0910/cb/10e993481ce7.jpg)(http://i029.radikal.ru/0910/e1/32bedbc8257d.jpg)
-
Si balul e deschis.
Esti primul care posteaza.Eu nu sunt de auto, dar imi place ce faci acolo.Speram ca la final sa arate ca cea din poza.
Cele bune.
merci mult :) imi doau toata staruinta. parca iese ceva :14:
-
continuam deci.
cu partea frontala a fost mult mai greu - suprafete complicate, care se intersecteaza. dar zic eu ca m-am descurcat :)
(http://s48.radikal.ru/i122/0910/18/7ff57033af3e.jpg)
(http://s57.radikal.ru/i158/0910/db/01f445cf87c7.jpg)
(http://i009.radikal.ru/0910/e5/e84c4e17efbf.jpg)
-
o mica proba
(http://s53.radikal.ru/i141/0910/2e/dbe682088515.jpg)
(http://i046.radikal.ru/0910/2c/9a2083862b05.jpg)
in putin timp facui rost de vopsea-spray auto si vopsii partea de jos
(http://s45.radikal.ru/i107/0910/68/0e32b1e1d160.jpg)
(http://s48.radikal.ru/i122/0910/e8/efbc7ed145df.jpg)
-
?at timp s-a uscat vopseua, am revizuit volanul, frana de mana hidraulica (erau gata de la varianta primara), adaugandu-le cateva elemente minore
(http://s42.radikal.ru/i098/0910/e4/0cdad934ae80.jpg)
si am construit subcadrul frontal. la fel - carton plus superglue. am incastrat si doua suruburi pentru a prinde motorul
(http://i039.radikal.ru/0910/57/0b671d0393d7.jpg)
(http://s15.radikal.ru/i188/0910/17/915b9797588d.jpg)
-
plus un extinctor
(http://i047.radikal.ru/0910/78/ac1ffe6e9833.jpg)
-
am decis sa nu las pedalele suspendate de stok ci sa instalez un set de pedale de curse gen Tilton
(http://i061.radikal.ru/0910/d1/3dc3a6a4b5dc.jpg)
inca o proba, cu volan si frana de mana
(http://i017.radikal.ru/0910/86/9d93679bc232.jpg)
-
panoul de bord de stoc nu prea ma satisfacea la design, deci am zis ca-i pun unul de curse :)
carcasa
(http://s57.radikal.ru/i157/0910/d7/b6a513330639.jpg)
am printat textura de fibra de carbon, dupa care am taiat din ea piesele necesare
(http://i015.radikal.ru/0910/ac/5cd1f4014bd6.jpg)
ceasurile sunt la fel printate la scara, taiate si bagate la loc
(http://i007.radikal.ru/0910/b2/cae2372722c3.jpg)
si rezultatul final
(http://s48.radikal.ru/i119/0910/e9/b809c8d5f5c4.jpg)
(http://i006.radikal.ru/0910/e5/60703c4ea4b0.jpg)
switch-urile de pe panou sunt din "picioarele" unui microprocesor :)
(http://i080.radikal.ru/0910/e8/dbcc7fc51839.jpg)
-
urmeaza scaunul pilotului. asa cum masina e de competitie, va fi doar unul singur
la fel, carton plus superglue
(http://i025.radikal.ru/0910/06/b0b5d7535c7a.jpg)
(http://s53.radikal.ru/i140/0910/2c/fde2b93dee6f.jpg)
(http://s45.radikal.ru/i107/0910/55/00bbbc737151.jpg)
(http://i073.radikal.ru/0910/48/5b2a6aed77dc.jpg)
si rezultatul final
(http://s43.radikal.ru/i102/0910/61/0189657030cd.jpg)
centurile sunt din bentite :)
(http://s61.radikal.ru/i173/0910/d6/8cb216cab76e.jpg)
(http://s44.radikal.ru/i105/0910/3b/5a447dadaded.jpg)
(http://i066.radikal.ru/0910/3e/d35c429be4bd.jpg)
-
a urmat fuel cell-ul
(http://i059.radikal.ru/0910/4c/7c5eccaa561b.jpg)
(http://s53.radikal.ru/i141/0910/0b/c9ff76fb67f6.jpg)
din nou probe
(http://s44.radikal.ru/i105/0910/9c/d89535655517.jpg)
(http://i076.radikal.ru/0910/91/a0f88569d882.jpg)
(http://i039.radikal.ru/0910/13/27f1c268ea0a.jpg)
-
cand era mai sa ma apuc de motor, am inteles ca mai intai trebuie facuta coloana si mecanismul de directie. sincer sa fiu, cu ele am cel mai mult de furca :4:
(http://i082.radikal.ru/0910/af/0fb00f91a006.jpg)
(http://s04.radikal.ru/i177/0910/60/0b56286c9a49.jpg)
si din nou probe
(http://i076.radikal.ru/0910/cb/b7f9c4275ac7.jpg)
(http://i005.radikal.ru/0910/73/0fed666cefaf.jpg)
(http://s49.radikal.ru/i123/0910/62/ebc8e07c090d.jpg)
-
deci, motorul! problema mare sa-l nimeresc in scara - nicaieri nu am gasit dimensiunile reale ale blocului motor. a trebuit din nou, la ochi :)
am decis sa pastrez propulsorul de stok - 4A-GE de 1600 cc, cu 16 valve. dar il voi tuna un pic, adaugandu-i o turbina, intercooler si filtru de aer cu rezistentza 0.
(http://i029.radikal.ru/0910/c1/d26ee985581b.jpg)
(http://s14.radikal.ru/i187/0910/c3/2b6ebce8d408.jpg)
(http://i070.radikal.ru/0910/27/f601e5c5a28e.jpg)
(http://s46.radikal.ru/i112/0910/b6/38839d4f2ae3.jpg)
(http://i006.radikal.ru/0910/7a/2ca7f8a0b735.jpg)
turbina
(http://s59.radikal.ru/i165/0910/17/d3d89f6e4c95.jpg)
(http://s49.radikal.ru/i124/0910/aa/7f20298e6af3.jpg)
(http://s41.radikal.ru/i094/0910/b6/ba394d006853.jpg)
(http://s59.radikal.ru/i166/0910/9c/c5cbaf196c77.jpg)
(http://s44.radikal.ru/i106/0910/5e/d5143d644d55.jpg)
(http://s43.radikal.ru/i101/0910/ff/77d3886fbac7.jpg)
-
a urmat intercoolerul
(http://i074.radikal.ru/0910/5a/cf6563f4e014.jpg)
(http://i079.radikal.ru/0910/7d/cb2b35609587.jpg)
(http://s39.radikal.ru/i085/0910/e9/37182cf97e88.jpg)
(http://s44.radikal.ru/i106/0910/e2/e1d1e70f46bb.jpg)
(http://i055.radikal.ru/0910/66/128037b59728.jpg)
-
si acumulatorul, care l-am instalat pe stanga, in baza, pentru o distributie de mase mai buna. din carbon si acesta :)
(http://i079.radikal.ru/0910/8b/5775c7c773db.jpg)
(http://i075.radikal.ru/0910/d5/0123e4646533.jpg)
electroadele sunt din cupru veritabil :D
dupa instalare am tras cablurile de forta spre panoul de bord - la intrerupatoare
(http://s48.radikal.ru/i120/0910/86/5ca3892d0086.jpg)
am instalat si rezervorul, plus pompa de presiune si filtrul de combustibil
(http://s11.radikal.ru/i183/0910/23/55755e5c272d.jpg)
cam asta este situatia la moment. trebuie sa ma apuc de cutia de viteze, puntea spate si suspensii. mai e de lucru foarte mult, sper sa-mi ajunga inspiratie
-
Salut
Din cauza automobilelor m-am apucat si eu de modelit, insa am abandonat rapid orientandu-ma catre alte subiecte.
Masina ta e impresionanta mai ales prin gradul ridicat de detaliere, se vede ca iti plac enorm automobilele sport. Doar ca si curiozitate personala: ce software foloseste prietenul care ti-a proiectat-o?
-
Frumoasa lucrare, :1: am si eu o curiozitate.... de ce ai pus volanul pe dreapta... :14:
-
de ce ai pus volanul pe dreapta... :14:
Pai e vorba de o masina japoneza ,si in Japonia volanul e ca in Anglia, nu?
-
Masina ta e impresionanta mai ales prin gradul ridicat de detaliere, se vede ca iti plac enorm automobilele sport.
merci pt apreciere
sunt jurnalist auto si am des tangente cu cursele, si e imposibil sa nu le iubesti :)
-
ce software foloseste prietenul care ti-a proiectat-o?
din cate stiu eu, Truena a fost facuta in 3DStudio Max, dar acum a trecut la Rhinoceros. daca vrei, iti arat ultimile sale creatii, care vor fi in curand publicate de "OREL"
-
Frumoasa lucrare, :1: am si eu o curiozitate.... de ce ai pus volanul pe dreapta... :14:
pai o Trueno adevarata trebuie sa aiba volanul pe dreapta - e doar japoneza :) alea americane nu-s prea interesante
-
din cate stiu eu, Truena a fost facuta in 3DStudio Max, dar acum a trecut la Rhinoceros.
Ok, si eu lucrez printre altele si cu Rhinocerul , cu 3DStudio nu prea m-am "inteles". Iar de publicat nu ma pot lauda decat cu cele din revista MODEList , dar sper ca pe viitor sa imi apara modelele in reviste de sine statatoare.
-
Ok, si eu lucrez printre altele si cu Rhinocerul , cu 3DStudio nu prea m-am "inteles".
ei, eu le fac pe toate cu mana - fara programe :) e mai greu dar merge si asa. ce-i drept, as vrea sa invat si eu sa modelez in 3D. nu prea am timp insa.
-
Profiler, vad ca "productia auto", la tine nu e in criza."Duduie" bine :12: .
Un saludo.
-
am ramas placut surprins de gradul de detaliere la care lucrezi. mi se pare ceva iesit din comun, si sincer, asa ceva (cu putin mai multa atentie la manufacturare) am mai vazut doar la modelistul slovac, cornell. oricum, pentru ca e la moda, si o constructie ca asta merita (cu atat mai mult cu cat citesc ca le faci manual, cu exceptia caroseriei), nu pot sa zic decat "JOS PALARIA!" :14: inca ma gandesc daca sa fiu invidios sau doar sa ma bucur ca-mi pot bucura ochii cu asa ceva : :11:
-
am ramas placut surprins de gradul de detaliere la care lucrezi. mi se pare ceva iesit din comun, si sincer, asa ceva (cu putin mai multa atentie la manufacturare) am mai vazut doar la modelistul slovac, cornell. oricum, pentru ca e la moda, si o constructie ca asta merita (cu atat mai mult cu cat citesc ca le faci manual, cu exceptia caroseriei), nu pot sa zic decat "JOS PALARIA!"
merci mult pt apreciere, Catalin! :14: despre acuratete (mai bine zis, despre lipsa acesteia) stiu si eu. dar va rog sa luati in consideratie ca acesta este doar al doilea model al meu, dupa o pauza de vre-o 7 ani. am mai facut cand eram la scoala, la fel le faceam singur, dupa poze din reviste si surprize din gume :D
de modelerul slovac n-am auzit, din pacate, daca poti, arunca-mi si mie un link, sa vad. also, am cativa colegi de prin Rusia/Ucraina care fac modele foarte detaliate, atat masini, cat si alte tipuri de modele, merita vazute.
-
zilele astea am facut cutia de viteze si volantul.
-
+ inca
-
+
-
ultima
-
intrucat am citit ca s-a rezolvat problema cu postarea linkurilor, mai scriu odata adresele catre lucrari de-ale modelistului slovac, cornell. sper sa-ti placa. la nivel de detaliu, esti vreo 13 clase peste el :) :14: http://www.extazaweb.sk/astonmartin/ (http://www.extazaweb.sk/astonmartin/)
http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=tcr&action=display&thread=544 (http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=tcr&action=display&thread=544)
http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=nascar&action=display&thread=373 (http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=nascar&action=display&thread=373)
http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=nascar&action=display&thread=384 (http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=nascar&action=display&thread=384)
http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=nascar&action=display&thread=94 (http://rpmodels.proboards.com/index.cgi?board=nascar&action=display&thread=94) o seara placuta
-
adresele catre lucrari de-ale modelistului slovac, cornell. sper sa-ti placa.
asta deci era - merci mult! Astonul il am demult, da nu stiam cine e autorul, acu stiu :) intr-adevar are modele foarte faine, mult mai fine decat ale mele, dar sper si eu sa capat ceva experientza si sa-l ajung din urma :D
-
Bag seama ca si tu esti adeptul constroctiilor de la zero. Trebuie sa recunosc ca ai da clasa multor firme realizatoare de kituri cu state vechi
-
merci mult pentru apreciere, Traian. sa fiu sincer, inca nu am incercat sa fac un model gata proiectat, dar imediat ce termin Truena, ma apuc de aviatzie - m-am pricopsit de curand cu ceva avioane de pe site (General Dynamic F16, F22 Raptor si un Mirage 2000, primit cadou de la Claudiu)si ard de nerabdare sa le asambez. In acelasi timp, mii cam frica - nu prea am experienta, si e foarte posibil sa stric modelele, mai ales ca unul dintre ele este foarte complicat.
In plus, eu mai folosesc si multe materiale aditionale - pe cand firmele producatoare baga doar hartie :)
-
Parerea mea e ca ar trebui sa incepi cu cel mai simplu. cat despre materialele aditionale frecvent editorii specifica ca pe langa carton trebuie folosit si alt material ( de obicei spun si despre ce piese e vorba )
-
cred ca e timpul sa innoiesc tema, daca tot am mai facut cate ceva.
intre timp am facut un intercooler nou
(http://s004.radikal.ru/i207/1001/ff/71a0bd96854c.jpg)
si un radiator de ulei
(http://s005.radikal.ru/i209/1001/b2/4bb6981ac812.jpg)
si acum ma chinui cu suspensia fatza - sunt probleme la cinematica
(http://s001.radikal.ru/i196/1001/d4/3e0d72e2e563.jpg)
(http://s002.radikal.ru/i199/1001/94/2881926b5f7f.jpg)
-
Bag de seama ca te pricepi foarte bine la masini, sa faci tu atatea piese mici care sa transmita miscarea este ceva, acum tre sa te hotarasti la combustibil. SPOR !
-
din pacate, suspensia mea nu merge, si nici nu stiu ce sa fac sa mearga. s-o las poate decorativa? oricum, mi-a cam scazut avantul si nici inspir nu prea mi-a mai ramas. cred ca o sa fac altceva, pana imi vine vre-o ideie. :9:
-
Usor, usor a trecut anul :P . si asa si nu am mai gasit un compromis in suspensia fata, ea sau intoarce dar nu misca, sau misca dar nu intoarce ((( masinuta sta pe dulap, si asteapta ceva, ce anume insa nu stiu :20:
-
ea sau intoarce dar nu misca, sau misca dar nu intoarce
:28: :)
Gase?ti tu o solu?ie.