Multumesc pentru aprecieri. Am avut multe oscilatii pentru variantele de culoare la opera vie, inclusiv placarea cu cupru dar pe rationamentul ca multe din marinele vremii depuneau eforturi considerabile financiar pentru a se dota cu o nava mai performanta, traditia zonala in constructia de nave si de ce sa nu recunosc si o oarecare preferinta personala, am considerat ca e mai bine intai sa scotocesc si apoi sa aplic tinand cont de cele aflate. Daca ar fi fost doar modelul realizat, inca as mai fi avut unele dubii dar fiind si stampa vremii nu am putut decat sa ma bucur ca tendinta mea initiala a fost confirmata. Sabordurile de sub puntea principala vor fi cu obloanele inchise. Celelalte urmeaza sa le decupez si vor avea obloanele ridicate si tunurile pe pozitie. Dat fiind ca doar tunurile exterioare au afet nu e nici o problema in faptul ca nu am decupat si armat pana acum si nici nu am riscat deformari ale bordajului la lipire datorate modificarilor de rezistenta in zonele decupate. Acum ca materialul ,,sa asezat'' se poate decupa linistit.
Arborii deja au primit culoare iar vergile vor primi aceeasi culoare si e culoarea pe care o au la oferta kitului. Desi am ales sa fac unele modificari ele se limiteaza la a remedia unele deficiente de proiectare dar pastrand datele initiale. Se poate merge si pe metoda vopsirii integrale dar daca lucrul acesta e facut deja de producatorul kitului si nu e neaparat necesar, de ce sa modificam imaginea? Si e si functie de kit. Daca elementele componente sunt distincte, ele pot fi vopsite in parte dar cand parte din ele sunt deja tiparite pe suprafetele altora existente, procedura e destul de dificila si consider eu ca stirbeste din calitatea modelului. Un kit sau il lucrezi asa cum e dat de producator, sau il faci in conceptul propriu de la un cap la altul. Parerea mea....
Spor!